مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر AFO مفصل دار و ثابت بر عملکرد ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8-4 سال مراجعه کننده به موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 34

چکیده

 زمینه و هدف: ایستادن و راه رفتن از بیشترین فعالیت هایی هستند که انسان به صورت روزمره انجام می دهد. در کودکان فلج مغزی به دلیل آسیب سیستم اعصاب مرکزی, اختلالاتی در این عملکردها به وجود می آید. یکی از راه های بهبود عملکرد ایستادن و راه رفتن آنها, استفاده از (Ankle foot ortosis) AFO می باشد. از این رو, این مطالعه به منظور مقایسه تاثیر دو نوع AFO مفصل دار و ثابت بر عملکرد ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی اسپاستیک انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه به صورت شبه تجربی مداخله ای, بر روی 30 کودک فلج مغزی اسپاستیک 8-4 سال مراجعه کننده به موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) شهر تهران انجام شد. این کودکان به طور تصادفی به سه گروه 10 نفره دسته بندی شدند. برای گروه های اول و دوم به مدت 3 ماه AFO مفصل دار یا ثابت تخصص یافت. گروه سوم بدون AFO بود. عملکرد ایستادن و راه رفتن به وسیله آزمون عملکرد حرکتی درشت -88 ارزیابی شد.یافته ها: در هر سه گروه, بعد از مداخله در عملکرد ایستادن و راه رفتن اختلاف معنی داری دیده شد (p=0.005). اختلاف عملکرد سه گروه از نظر میانگین کلی امتیازهای قبل و بعد از مداخله معنی دار بود .(p=0.015) مقایسه عملکرد گروه مفصل دار, با گروه ثابت و گروه شاهد تفاوت معنی داری را نشان داد (p=0.000). اما بین دو گروه ثابت و شاهد تفاوتی دیده نشد.نتیجه گیری: استفاده از AFO مفصل دار تاثیر بیشتری بر بهبود عملکرد ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی اسپاستیک دارد و می توان آن را به کودکان فلج مغزی که با و یا بدون وسیله کمکی می ایستند و یا راه می روند توصیه نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دالوند، حمید، دهقان، لیلا، فیضی، آوات، حسینی، سیدعلی، و رصافیانی، مهدی. (1390). مقایسه تاثیر AFO مفصل دار و ثابت بر عملکرد ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8-4 سال مراجعه کننده به موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) شهر تهران. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 10(1 (پی در پی 38))، 25-34. SID. https://sid.ir/paper/71001/fa

    Vancouver: کپی

    دالوند حمید، دهقان لیلا، فیضی آوات، حسینی سیدعلی، رصافیانی مهدی. مقایسه تاثیر AFO مفصل دار و ثابت بر عملکرد ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8-4 سال مراجعه کننده به موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) شهر تهران. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1390؛10(1 (پی در پی 38)):25-34. Available from: https://sid.ir/paper/71001/fa

    IEEE: کپی

    حمید دالوند، لیلا دهقان، آوات فیضی، سیدعلی حسینی، و مهدی رصافیانی، “مقایسه تاثیر AFO مفصل دار و ثابت بر عملکرد ایستادن و راه رفتن کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8-4 سال مراجعه کننده به موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) شهر تهران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 10، no. 1 (پی در پی 38)، pp. 25–34، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button