مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دانش، نگرش و عملکرد کارکنان شاغل در داروخانه های شیراز نسبت به مکمل های دارویی در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 567 | صفحه پایان 578

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به این که فروش برخی داروها از جمله مکمل ها می تواند بدون حضور یا نظارت داروساز اتفاق بیفتد و نظر به اهمیت دانش این افراد در داروخانه نسبت به مکمل ها و تأثیر این آگاهی بر نگرش و عملکرد آن ها, این مطالعه با هدف تعیین دانش, نگرش و عملکرد کارکنان شاغل در داروخانه های شیراز نسبت به مکمل های دارویی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی در سال 1394 در کلیه داروخانه های سطح شهر شیراز (300 داروخانه) انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه 33 سؤالی شامل سه بعد دانش, نگرش و عملکرد بود. داده ها توسط آزمون های t دو نمونه مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی Pearsonمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میانگین و انحراف معیار دانش نسخه پیچان 52/0+28/3, نگرش آن ها 59/0+62/3 و عملکرد آنان 52/0+54/3 بود. نتایج آزمون آماری t مستقل نشان داد که تنها برحسب جنسیت تفاوت معنی دار در نگرش کارکنان وجود دارد و میانگین نگرش زنان از مردان بالاتر بود (001/0>p). هم چنین نتایج آزمون ضریب همبستگیPearson نشان داد که بین متغیرهای دانش و نگرش (370/0r=, 001/0>p), دانش و عملکرد (208/0r=, 001/0>p), نگرش و عملکرد (337/0 r=, 001/0>p) هم بستگی معنی دار و مثبتی وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به تفاوت های معناداری که در دانش, نگرش و عملکرد کارکنان نسبت به مکمل های دارویی مشاهده شد, برگزاری دوره های آموزشی اثربخش برای کارکنان جهت افزایش دانش علمی آنان و استفاده از افرادی به عنوان نسخه پیچ در داروخانه که حداقل دانش لازم در این حوزه را داشته باشند, لازم به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبرزادگان، آرش، بستانی، پیوند، رضائیان، محسن، جویبار، مهسا، و احمدزاده، مهدیه السادات. (1397). بررسی دانش, نگرش و عملکرد کارکنان شاغل در داروخانه های شیراز نسبت به مکمل های دارویی در سال 1394. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 17(6 )، 567-578. SID. https://sid.ir/paper/71082/fa

    Vancouver: کپی

    قنبرزادگان آرش، بستانی پیوند، رضائیان محسن، جویبار مهسا، احمدزاده مهدیه السادات. بررسی دانش, نگرش و عملکرد کارکنان شاغل در داروخانه های شیراز نسبت به مکمل های دارویی در سال 1394. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1397؛17(6 ):567-578. Available from: https://sid.ir/paper/71082/fa

    IEEE: کپی

    آرش قنبرزادگان، پیوند بستانی، محسن رضائیان، مهسا جویبار، و مهدیه السادات احمدزاده، “بررسی دانش, نگرش و عملکرد کارکنان شاغل در داروخانه های شیراز نسبت به مکمل های دارویی در سال 1394،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 17، no. 6 ، pp. 567–578، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button