مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهنی دختران نوجوان: گزارش کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 108

چکیده

 زمینه و هدف: مهارت های زندگی گروهی از مهارت ها و توانایی ها هستند که افراد را در برابر مشکلات و تعارض های بین فردی کمک می کنند. هدف از پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهن دختران دبیرستانی بوده است.مواد و روش ها: روش انجام این مطالعه نیمه تجربی, به صورت پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه گواه است. جامعه آماری را دختران دانش آموز دبیرستانی شهرستان رفسنجان در سال تحصیلی 1389-1388 تشکیل می دادند. روش نمونه برداری, خوشه ای چند مرحله ای بود. 30 نفر از دانش آموزان که پایین ترین نمره را در پرسش نامه سلامت ذهن کسب کردند, انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه مساوی جایگزین شدند. اطلاعات توسط پرسش نامه سلامت ذهن مولوی و پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری گردید. افراد گروه مداخله در یک برنامه آموزشی 90 دقیقه ای به مدت 8 جلسه شرکت نمودند, نمرات پس آزمون در جلسه آخر و نمرات پیگیری بعد از 1 ماه جمع آوری گردیدند. داده ها با نرم افزار SPSS و آزمون کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان می دهد که نمرات سلامت ذهن در گروه مداخله و گواه در پیش آزمون تفاوت معنی داری نداشته است, اما با ارائه آموزش مهارت های زندگی, نمرات پس آزمون در گروه مداخله به طور معنی داری بیشتر از گروه گواه بود (p=0.0001). این تفاوت در نمرات پیگیری نیز قابل مشاهده بود (p=0.0001).نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی می تواند در افزایش احساس شادی و رضایت از زندگی موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدرمحمدی، رضوان، کلانتری، مهرداد، و مولوی، حسین. (1390). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهنی دختران نوجوان: گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 10(ویژه نامه)، 103-108. SID. https://sid.ir/paper/71120/fa

    Vancouver: کپی

    صدرمحمدی رضوان، کلانتری مهرداد، مولوی حسین. اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهنی دختران نوجوان: گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1390؛10(ویژه نامه):103-108. Available from: https://sid.ir/paper/71120/fa

    IEEE: کپی

    رضوان صدرمحمدی، مهرداد کلانتری، و حسین مولوی، “اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهنی دختران نوجوان: گزارش کوتاه،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 103–108، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71120/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button