مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,076
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ایجاد مزیت رقابتی در صنعت با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت (مطالعه موردی صنعت کاشی ایران)

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 178

چکیده

 این مقاله ابتدا با استفاده از معیار هزینه منابع داخلی به بررسی مزیت نسبی ایران در صنعت کاشی پرداخته و سپس با استفاده از تکنیک DEMATEL به شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر مزیت رقابتی شرکت های این صنعت می پردازد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که توجه به کیفیت تولید, ارایه خدمات به مشتریان, پاسخ سریع به تغییرات بازار, ارزیابی سریع و صحیح بازار و تولید محصولات متنوع به ترتیب از اولویت بالایی در رقابت پذیری این شرکت ها برخوردار می باشند. همچنین بهبود و سرمایه گذاری بر عوامل تجربه و شایستگی مدیریت, تخصص نیروی کار و تکنولوژی شرکت به عنوان اولویت های سرمایه گذاری صنعت شناسایی گردیدند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، سیدمحمود، و پناهی، منیره. (1386). ایجاد مزیت رقابتی در صنعت با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت (مطالعه موردی صنعت کاشی ایران). پژوهشنامه بازرگانی، 12(45)، 147-178. SID. https://sid.ir/paper/7171/fa

Vancouver: کپی

حسینی سیدمحمود، پناهی منیره. ایجاد مزیت رقابتی در صنعت با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت (مطالعه موردی صنعت کاشی ایران). پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1386؛12(45):147-178. Available from: https://sid.ir/paper/7171/fa

IEEE: کپی

سیدمحمود حسینی، و منیره پناهی، “ایجاد مزیت رقابتی در صنعت با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت (مطالعه موردی صنعت کاشی ایران)،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 12، no. 45، pp. 147–178، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7171/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button