مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوه های پیشگیری و اداره هیپوترمی در نوزادان ترم بعد از آموزش مراقبت از هیپوترمی نوزادی با کمک ممیزی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 18

چکیده

 سابقه و هدف: نگهداری دما در محدوده طبیعی با تامین گرما و کاهش از دست دادن آن, یک بخش مهم از مراقبت نوزادان است. این مطالعه به منظور بررسی اثربخشی آموزشی ضمن خدمت به پرستاران در مورد حفظ درجه حرارت طبیعی بدن و از بین بردن استرس حرارتی و مقایسه آن با استانداردهای موجود در نوزادان رسیده, قبل و بعد از آموزش مراقبت از هیپوترمی نوزادی در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1393 انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه توصیفی-مداخله ای برای ارزیابی مراقبتهای پرستاری استاندارد در رابطه با پیشگیری از هیپوترمی بر روی 98 نوزاد در بخشهای اتاق عمل, زایشگاه, نوزادان و مراقبتهای ویژه نوزادان قبل و یک ماه بعد از آموزش مراقبت از هیپوترمی نوزادی انجام شد. اطلاعات با استفاده از چک لیست طراحی شده بر اساس استانداردهای مربوط به مراقبتهای استاندارد پیشگیری از هیپوترمی جمع آوری و بر اساس تعداد مراقبتهای پرستاری نمره دهی شد. فعالیت های مربوط به مداخله شامل سخنرانی, نصب پوستر آموزشی, توزیع پمفلت و اسلاید بود.یافته ها: نمره مراقبتهای پرستاری مورد پژوهش در دو مرحله قبل و بعد از آموزش در بخش نرسری به ترتیب 1.1±4.6 و 1.4±7 (از 10 نمره) و در اتاق زایمان به ترتیب 1.4±8.4 و0.7 ± 11.1(از 13 نمره), اتاق عمل به ترتیب 1.8±5.9 و 0.8±7.3 (از 11 نمره) و مراقبتهای ویژه نوزادان به ترتیب 1.5±8.0 و 2±9.8 (از 14 نمره) بود (p=0.001). فراوانی هیپوترمی خفیف در نوزادان متولد شده بدو تولد در بخش های اتاق عمل, زایشگاه, قبل و بعد از آموزش به ترتیب38.1 % و 21.5% بوده است.نتیجه گیری: بیشترین مراقبت ها در اتاق زایمان و کمترین مراقبت های پرستاری برای حفظ زنجیره گرم در اتاق عمل صورت گرفته بود. پیشنهاد می شود که رعایت حفظ درجه حرارتی و برقراری امکانات آن مورد توجه مسوولین سیاستگزاری سلامت ایران باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدپاشا، یداله، آقاجانی دلاور، مولود، اکبریان، زهرا، حاجی احمدی، محمود، و حسن پورحدیقی، میناسادات. (1394). شیوه های پیشگیری و اداره هیپوترمی در نوزادان ترم بعد از آموزش مراقبت از هیپوترمی نوزادی با کمک ممیزی بالینی. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 17(12)، 12-18. SID. https://sid.ir/paper/73291/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدپاشا یداله، آقاجانی دلاور مولود، اکبریان زهرا، حاجی احمدی محمود، حسن پورحدیقی میناسادات. شیوه های پیشگیری و اداره هیپوترمی در نوزادان ترم بعد از آموزش مراقبت از هیپوترمی نوزادی با کمک ممیزی بالینی. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1394؛17(12):12-18. Available from: https://sid.ir/paper/73291/fa

    IEEE: کپی

    یداله زاهدپاشا، مولود آقاجانی دلاور، زهرا اکبریان، محمود حاجی احمدی، و میناسادات حسن پورحدیقی، “شیوه های پیشگیری و اداره هیپوترمی در نوزادان ترم بعد از آموزش مراقبت از هیپوترمی نوزادی با کمک ممیزی بالینی،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 17، no. 12، pp. 12–18، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا