مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,226
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 69

چکیده

 سابقه و هدف: شرکت فعال گروههای آموزشی در تجزیه و تحلیل آزمونهای پایان ترم تاثیر بسزایی در ارتقا کیفی سوالات دارد. این مطالعه به منظور تاثیر این خود ارزیابی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت سوالات در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی 22 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل که کارگاه ارزیابی سوالات را گذرانیده بودند, انجام شد. از آنها خواسته شد که سوالات امتحانی را قبل و بعد از برگزاری هر آزمون ارزیابی نمایند. سوالات امتحانی نیم سال دوم سال تحصیلی 85- 86 بعنوان پره تست و سوالات نیم سال دوم سال تحصیلی  87- 88بعنوان پست تست مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت.یافته ها: در مجموع 367 سوال به عنوان پره تست و 284 سوال به عنوان پست تست مورد ارزیابی قرار گرفت. میانگین نمره کسب شده توسط اساتید (تعداد خطاها به تعداد کل سوالات) در پره تست, 23/0±29/0 با دامنه (87/0-0) و در پست تست 14/0±18/0 با دامنه (5/0-0) بود. در ارزیابی درجه تاکسونومی 94% سوالات سال 86 دارای تاکسونومی 1و 7/5% دارای تاکسونومی 2 و 3/0% دارای تاکسونومی3 بود و در سال 88, 4/95% دارای تاکسونومی 1 و بقیه دارای تاکسونومی 2 بودند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که بررسی و ارزیابی سوالات امتحانی قبل از انجام امتحانات در داخل گروه های آموزشی در افزایش کیفیت سوالات امتحانی موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی کناری، حوریه، جوادیان، یحیی، نیک بخش، نوین، جوانیان، مصطفی، و جهانیان، زینب. (1389). تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 12(1(ویژه نامه آموزش پزشکی))، 65-69. SID. https://sid.ir/paper/73317/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی کناری حوریه، جوادیان یحیی، نیک بخش نوین، جوانیان مصطفی، جهانیان زینب. تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1389؛12(1(ویژه نامه آموزش پزشکی)):65-69. Available from: https://sid.ir/paper/73317/fa

    IEEE: کپی

    حوریه محمدی کناری، یحیی جوادیان، نوین نیک بخش، مصطفی جوانیان، و زینب جهانیان، “تاثیر خودارزیابی سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی بر کیفیت آزمونهای پایان ترم،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 12، no. 1(ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 65–69، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا