مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 30

چکیده

 سابقه و هدف: آموزش کارکنان درمانی در زمینه احیاء نوزاد می تواند از بسیاری موارد مرگ ومیرهای حوالی زایمان جلوگیری کرده و میزان ناتوانی را در بازماندگان از آسیفکسی زمان تولد کم کند. از آنجائیکه همیشه امکان شرکت حضوری پرستاران در کارگاه برای تجدید اعتبار گواهینامه احیاء فراهم نیست. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر خودآموزی درسنامه جدید در بهبود دانش و مهارت احیاء در پرسنل پرستاری انجام شده است.مواد و روش ها: در یک مطالعه مقطعی 58 پرستار بیمارستان های بابل که کمتر از دو سال قبل گواهی احیاء نوزادان دریافت کرده بودند, کتاب درسنامه احیاء نوزادان چاپ جدید (2011) را دریافت و آن را مطالعه نمودند. تمرین عملی در Skill Lab تحت نظر مربی آموزش دیده انجام شد. سپس 8 هفته بعد آزمون دانش از کتاب درسنامه و امتحان مهارت مگا کد بر اساس چک لیست ارزیابی مهارت, موجود در درسنامه احیای نوزاد گرفته شد. نمرات پایینتر از 17 کمتر از حد انتظار, 17 تا 19 در حد انتظار و بالای 19 خوب تعریف گردیدند. میانگین نمرات کارگاه قبلی و خودآموزی با هم مقایسه گردید.یافته ها: مقایسه نمرات دانش به ترتیب کارگاه قبلی و روش خودآموزی در محدوده خوب 39.4% در مقابل 56.9% (p=0.05) در محدوده انتظار 10.4% در مقابل 36.2% (p=0.05) و در محدوده کمتر از حد انتظار 44.8% در مقابل 6.8% (p=0.0002) بوده است. مقایسه نمرات عملی به ترتیب کارگاه قبلی و روش خودآموزی در محدوده خوب 48.3% در مقابل 34.5% (p=0.33), در محدوده انتظار 34.5% در مقابل 43.1% (p=0.052) و درمحدوده کمتر از حد انتظار 17.2% در مقابل 22.3% (p=0.56) بوده است.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که روش خودآموزی دربهبود اطلاعات تئوری در مقایسه با مهارت عملی موثرتر است. برای بهبود مهارتهای عملی برگزاری و حضور در کارگاه توصیه میشود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدپورکچو، موسی، زاهدپاشا، یداله، حاجی احمدی، محمود، تقی زاده، معصومه، و جهانگیر، طاهره. (1395). تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 18(5)، 26-30. SID. https://sid.ir/paper/73752/fa

    Vancouver: کپی

    احمدپورکچو موسی، زاهدپاشا یداله، حاجی احمدی محمود، تقی زاده معصومه، جهانگیر طاهره. تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1395؛18(5):26-30. Available from: https://sid.ir/paper/73752/fa

    IEEE: کپی

    موسی احمدپورکچو، یداله زاهدپاشا، محمود حاجی احمدی، معصومه تقی زاده، و طاهره جهانگیر، “تاثیر خود آموزی در بهبود دانش و مهارت احیای نوزاد در پرسنل پرستاری،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 18، no. 5، pp. 26–30، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73752/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button