مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و مهارت دانشجویان مامایی در خصوص احیا نوزاد

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 124

چکیده

 زمینه و هدف: گذر از مرحله داخل رحمی و قدم نهادن به دنیای خارج از رحم احتمالا پر مخاطره ترین واقعه زندگی است. حدود یک درصد از نوزادان برای ادامه حیات نیاز به اقدامات گسترده احیا دارند. با به کار بستن ماهرانه روش های احیا نوزاد, پیش آگهی بیش از یک میلیون مرگ نوزاد در سال بهبود می یابد. در این پژوهش تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و مهارت دانشجویان مامایی در خصوص احیا نوزاد مورد ارزیابی قرار گرفت.روش کار: در این پژوهش مداخله ای از نوع قبل و بعد, 81 دانشجوی مامایی شرکت کردند. ابزار جمع آوری داده ها برای سنجش آگاهی پرسشنامه, و برای سنجش مهارت چک لیست مشاهده بود. روایی و پایایی پرسشنامه و چک لیست مشاهده قبل از جمع آوری داده ها مورد تایید قرار گرفت.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد کلیه دانشجویان قبل از آموزش آگاهی ضعیف یا متوسط داشته که بعد از آموزش آگاهی اغلب آنها در حد خوب بود. میانگین نمره آگاهی قبل از آموزش 24.46 بود که بعد از آموزش به 29.34 افزایش یافت. میانگین نمره مهارت قبل از آموزش 13.83 بود که بعد از آموزش به 91.75 افزایش یافت. مقایسه نمرات آگاهی و مهارت دانشجویان قبل و بعد از آموزش در هر دو مورد تفاوت معنی داری را نشان داد (به ترتیب (P=0.0001, P=0.003.نتیجه گیری: آگاهی و مهارت دانشجویان مامایی در خصوص انجام احیا نوزاد قبل از آموزش در اکثر موارد در سطح پایین بود و اختلاف معنی داری بین میزان آگاهی و مهارت دانشجویان قبل و بعد از آموزش در این پژوهش مشاهده گردید و با توجه به تاثیر انجام احیا در کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان تازه متولدشده, نقش مهم آموزش علمی و عملی با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای پیشرفته ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بلبل حقیقی، ناهید، ابراهیمی، حسین، دلوریان زاده، مهری، و حسنی، محمدرضا. (1386). بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و مهارت دانشجویان مامایی در خصوص احیا نوزاد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 4(2)، 116-124. SID. https://sid.ir/paper/116911/fa

    Vancouver: کپی

    بلبل حقیقی ناهید، ابراهیمی حسین، دلوریان زاده مهری، حسنی محمدرضا. بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و مهارت دانشجویان مامایی در خصوص احیا نوزاد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1386؛4(2):116-124. Available from: https://sid.ir/paper/116911/fa

    IEEE: کپی

    ناهید بلبل حقیقی، حسین ابراهیمی، مهری دلوریان زاده، و محمدرضا حسنی، “بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی و مهارت دانشجویان مامایی در خصوص احیا نوزاد،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 4، no. 2، pp. 116–124، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button