مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محدودیت های پژوهش در تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف این تحقیق شناسایی و اولویت بندی موانع, مشکلات و تنگناهای پژوهش در تربیت بدنی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران می باشد. جامعه این تحقیق را کلیه کارشناسان ارشد تربیت بدنی شاغل و مستخدم رسمی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که تعداد آنها طبق آمار سال تحصیلی جاری 546 نفر است, تشکیل داده است. از این تعداد, 360 نفر معادل 64 درصد جامعه به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. تحقیق حاضر از نوع توصیفی انتخاب شده و اطلاعات آن به صورت میدانی جمع آوری شده است. برای جمع آوری اطلاعات لازم در این پژوهش از مطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده شده است. جهت تهیه ساختار پرسشنامه, اطلاعات اولیه به روش دلفی جمع آوری شد و سپس سوال های طرح شده پرسشنامه, مورد تحلیل عوامل (از نوع مولفه های اصلی) و آزمون های مربوطه قرار گرفت. در این تحقیق برای تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده که برای کل پرسشنامه برابر با 0.88 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از تحلیل عاملی و روش های آمار توصیفی مانند محاسبه فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار استفاده شده است. یافته های مهم این تحقیق نشان داد که عوامل امکاناتی و مالی, سازمانی و اداری, فردی و اجتماعی و عوامل حرفه ای و تخصصی به ترتیب اولویت, محدود کننده فعالیت های پژوهشی در تربیت بدنی آموزش و پرورش می باشند. همچنین از میان عوامل سازمانی و اداری؛ وضعیت ارتباط تربیت بدنی آموزش و پرورش با مراکز بین المللی علوم ورزشی, از میان عوامل امکاناتی و مالی؛ وضعیت ارائه تسهیلات لازم برای شرکت پژوهشگران تربیت بدنی در همایش های علمی بین المللی, از میان عوامل حرفه ای و تخصصی؛ وضعیت تسلط پژوهشگران تربیت بدنی به زبان انگلیسی جهت استفاده از منابع خارجی و از میان عوامل فردی و اجتماعی؛ وضعیت تربیت پژوهشگران ماهر تربیت بدنی توسط دانشگاه های کشور, بیشترین محدود کننده های پژوهش در تربیت بدنی آموزش و پرورش شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علم، شهرام، تندنویس، فریدون، و امیرتاش، علی محمد. (1388). محدودیت های پژوهش در تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. علوم حرکتی و ورزش، 7(14)، 91-105. SID. https://sid.ir/paper/74882/fa

    Vancouver: کپی

    علم شهرام، تندنویس فریدون، امیرتاش علی محمد. محدودیت های پژوهش در تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. علوم حرکتی و ورزش[Internet]. 1388؛7(14):91-105. Available from: https://sid.ir/paper/74882/fa

    IEEE: کپی

    شهرام علم، فریدون تندنویس، و علی محمد امیرتاش، “محدودیت های پژوهش در تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران،” علوم حرکتی و ورزش، vol. 7، no. 14، pp. 91–105، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/74882/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button