Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

10,418
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,785
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی وضعیت تربیت بدنی آموزش و پرورش در ایران با کشورهای آمریکا و کانادا

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 109

چکیده

 در این مقاله برنامه درسی آموزش تربیت  بدنی در دوره های پیش دبستانی, دبستان, راهنمایی و دبیرستان در ایران با کشورهای کانادا و آمریکا مورد بررسی و مطالعه تطبیقی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش عبارت از برنامه درسی ایالات متحده آمریکا و کانادا و ایران بوده است. از میان روش های مطالعه تطبیقی روش جرج بردی که شامل چهار مرحله توصیف, تفسیر, همجواری و مقایسه است, استفاده شده است. منبع گردآوری اطلاعات راهنمای برنامه های درسی کشورهای یاد شده بود که از طریق شبکه اینترنت بدست آمدند و سپس در چک لیست های متعدد به تفکیک عناصر برنامه درسی اعم از زمینه های مفهومی, استانداردهای آموزشی, راهبردهای آموزشی (روش تدریس, سازماندهی, زمان بندی, نقش معلم, تسهیلات و تجهیزات آموزشی و منابع و مواد آموزشی) و راهبردهای ارزشیابی تنظیم شدند. مهم ترین دستاورد این تحقیق این است که می بایست در برنامه درسی تربیت بدنی آموزش و پرورش ایران با دیدگاهی وسیع تر تدوین شود و تقویت مهارت های برنامه ریزی, مدیریت (خود رهبری, یادگیری مستقل, مدیریت زمان, مدیریت استرس), مهارت ارتباط بین فردی, خود باوری و خود پنداره مثبت نیز به اهداف درس تربیت بدنی افزوده شود. این تحقیق نشان می دهد که در کشورهای توسعه یافته به مسایل فوق در کنار تربیت جسمانی اهمیت زیادی داده می شود. همچنین در برنامه کشورهای مورد مطالعه استانداردهای آموزشی برای هر پایه و مقطع طراحی شده است که می بایست در ایران نیز چنین کاری انجام شود تا عناصر برنامه درسی قابل ارزیابی و بررسی علمی باشند. در نهایت پیشنهاد این مقاله این است که برنامه رسمی تربیت بدنی نیز با فعالیت های فوق برنامه و تفریحی تلفیق و همراه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زندی، بهمن، و فراهانی، ابوالفضل. (1387). مطالعه تطبیقی وضعیت تربیت بدنی آموزش و پرورش در ایران با کشورهای آمریکا و کانادا. علوم حرکتی و ورزش، 6(12)، 97-109. SID. https://sid.ir/paper/74893/fa

    Vancouver: کپی

    زندی بهمن، فراهانی ابوالفضل. مطالعه تطبیقی وضعیت تربیت بدنی آموزش و پرورش در ایران با کشورهای آمریکا و کانادا. علوم حرکتی و ورزش[Internet]. 1387؛6(12):97-109. Available from: https://sid.ir/paper/74893/fa

    IEEE: کپی

    بهمن زندی، و ابوالفضل فراهانی، “مطالعه تطبیقی وضعیت تربیت بدنی آموزش و پرورش در ایران با کشورهای آمریکا و کانادا،” علوم حرکتی و ورزش، vol. 6، no. 12، pp. 97–109، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/74893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا