Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,318
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

979
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی ها، انگیزه ها و اهداف ترغیب کننده زنان ایرانی در توسعه کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 267 | صفحه پایان 295

چکیده

 از دهه 1980, تمایل به کارآفرینی برای کاهش بیکاری رو به فزونی نهاده است زیرا با توسعه کارآفرینی فرصت های اقتصادی جدید ظهور یافته و کسب و کارهای جدیدی پدید آمده است. در جامعه ما شمار فراوانی از افراد جامعه بیکارند. اما نیمی از جمعیت جامعه دارای وضعیت بحرانی تر است. زنان سهم ناچیزی از بازار کار ایران را دارا می باشند. از این رو توسعه کارآفرینی زنان بعنوان راهی برای برون رفت از بیکاری در کشور ضروری بنظر می رسد.این مقاله بخشی از یافته های پژوهش میدانی تحت عنوان «طراحی الگوی توسعه کارآفرینی زنان در ایران » است. داده های این تحقیق در بین 139 زن کارآفرین ایرانی با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه جمع آوری شده است.مقاله حاضر, به بررسی مهمترین دلائل فردی زنان ایرانی در توسعه کسب و کار پرداخته است و در نهایت پیشنهادهای لازم در ترغیب زنان به ورود زنان به کسب و کار ارائه شده است.نتایج آزمون های آماری بیانگر آن است که انگیزه ها و اهداف ترغیب کننده زنان در ورود به کسب و کار, نیاز اقتصادی, کسب قدرت و اعتبار در جامعه و دستیابی به رضایت شغلی است که از بین این عوامل, دستیابی به رضایت شغلی موثرترین عامل زنان در ورود به کسب و کار است. هم چنین ویژگی های شخصیتی زنان کارآفرین استقلال طلبی, خلاقیت, توفیق طلبی و انعطاف پذیری است, که از بین این ویژگی ها, موثرترین ویژگی در توسعه کسب و کار زنان ایرانی توفیق طلبی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلرد، پروانه. (1386). ویژگی ها, انگیزه ها و اهداف ترغیب کننده زنان ایرانی در توسعه کسب و کار. پژوهشنامه بازرگانی، 11(44)، 267-295. SID. https://sid.ir/paper/7522/fa

    Vancouver: کپی

    گلرد پروانه. ویژگی ها, انگیزه ها و اهداف ترغیب کننده زنان ایرانی در توسعه کسب و کار. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1386؛11(44):267-295. Available from: https://sid.ir/paper/7522/fa

    IEEE: کپی

    پروانه گلرد، “ویژگی ها, انگیزه ها و اهداف ترغیب کننده زنان ایرانی در توسعه کسب و کار،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 11، no. 44، pp. 267–295، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7522/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا