Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

442
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی بهسازی دبیران دوره متوسطه بر اساس رویکرد شایستگی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 26

چکیده

 پژوهش حاضر, روش تحقیق کیفی و مبتنی بر «نظریه داده بنیاد» است. منابع اطلاعاتی پژوهش چهار گروه شامل دبیران نمونه, دانش آموزان نمونه, والدین و متخصصان تعلیم و تربیت بوده اند که با استفاده از نمونه گیری هدفمند با 11 دبیر نمونه, 15 دانش آموز نمونه, 10 نفر از والدین و 8 نفر از متخصصان, مصاحبه در حد اشباع انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبه نیمه سازمان یافته بوده که به منظور پی بردن به معانی و مضامین نهفته در آن, از «رهیافت استقرایی اشتراوس-کوربین» استفاده شد. داده های حاصل از مصاحبه از طریق کدگذاری احصا شدند. برای بررسی اعتبار پژوهش از روش بازبینی اعضا, و برای افزایش پایایی از روش های اجرای فرایند نظام مند ثبت, ضبط و نوشتن داده ها در تمامی مصاحبه ها, استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش, ابعاد و مولفه های الگوی بهسازی دبیران دوره متوسطه؛ شامل شش بعد به این شرح اند: روان شناختی (مولفه های س, مهارت تعامل بهینه و مدیریت موثر محیط جمعی)؛ ارتباط بین فردی و جمعی (مولفه های ارتباط موثر با دانش آموز, ارتباط موثر با والدین, ارتباط موثر با همکاران و ارتباط موثر اجتماعی), پداگوژیکی (مولفه های مدیریت موثر یادگیری, تدریس اثربخش, مدیریت موثر کلاس درس و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی اثربخش), پژوهشی (مولفه های منبع پژوهی و پژوهش گری), بازسازی مداوم فردی (مولفه های یادگیری مستمر و کفایت سازمانی) و ارزش مداری (مولفه های اخلاق مداری, روحیه جهادی, شهروندمداری و الگوی عملی بودن).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیبایی صابر، محسن، و سبحانی نژاد، مهدی. (1398). طراحی الگوی بهسازی دبیران دوره متوسطه بر اساس رویکرد شایستگی. نوآوری های آموزشی، 18(72 )، 7-26. SID. https://sid.ir/paper/75360/fa

    Vancouver: کپی

    دیبایی صابر محسن، سبحانی نژاد مهدی. طراحی الگوی بهسازی دبیران دوره متوسطه بر اساس رویکرد شایستگی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1398؛18(72 ):7-26. Available from: https://sid.ir/paper/75360/fa

    IEEE: کپی

    محسن دیبایی صابر، و مهدی سبحانی نژاد، “طراحی الگوی بهسازی دبیران دوره متوسطه بر اساس رویکرد شایستگی،” نوآوری های آموزشی، vol. 18، no. 72 ، pp. 7–26، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75360/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا