مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی، جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه و بررسی ارتباط آن با رشته تحصیلی, جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی است. بدین منظور 2004 دانش آموز دختر و پسر از 8 استان کشور به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و میزان اضطراب رایانه آنان با مقیاس درجه بندی اضطراب رایانه CARS)) بررسی گردید. سپس داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی شامل جدول فراوانی ها, میانگین و انحراف معیار و همچنین روش های آمار استنباطی آزمون t مستقل و آزمون واریانس یک عاملی برای مقایسه اختلاف میانگین ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های این پژوهش نشان داد که بین اضطراب رایانه و رشته تحصیلی دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد؛ بدین ترتیب که میزان اضطراب رایانه دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک در مقایسه با دانش آموزان رشته های دیگر کمتر است. نتایج در زمینه جنسیت نشان داد که بین اضطراب رایانه و جنسیت ارتباط معنا داری وجود ندارد اما میزان اضطراب رایانه هر دو گروه نمونه (پسران و دختران) دانش آموزان ایرانی در مقایسه با میزان اضطراب رایانه افرادی که در پژوهش های دیگر مورد بررسی قرار گرفته اند بسیار متفاوت است. در پژوهش حاضر تعداد افرادی که به اضطراب رایانه (از کم تا زیاد) مبتلا بودند حدود 53.5 درصد است که بدان معنا است که تقریبا از هر دو دانش آموز ایرانی یک نفر به اضطراب رایانه مبتلاست. یافته های این پژوهش همچنین موید رابطه معنادار بین پیشرفت درسی زبان انگلیسی و اضطراب رایانه است. بدین معنا که دانش آموزان موفق در درس زبان انگلیسی اضطراب رایانه کمتری دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحیمی، مهرک، و یدالهی، سمانه. (1390). رابطه اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی, جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی. نوآوری های آموزشی، 10(39)، 51-73. SID. https://sid.ir/paper/75399/fa

Vancouver: کپی

رحیمی مهرک، یدالهی سمانه. رابطه اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی, جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(39):51-73. Available from: https://sid.ir/paper/75399/fa

IEEE: کپی

مهرک رحیمی، و سمانه یدالهی، “رابطه اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی, جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 39، pp. 51–73، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75399/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button