مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دلالتهای نظریه ها و سبکهای مدیریت در بروز نوآوری

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 113

چکیده

 این مقاله می کوشد با بهره گیری از نظریه ها و سبکهای گوناگون مدیریت, دلالتهای آنان را در بروز نوآوری در سازمان بررسی کند. بدین منظور, ابتدا عوامل مثبت و منفی هر یک از نظریه ها, به ترتیب از نظریه کلاسیک تا نظریه های سیستمی, اقتضایی, سازمان یادگیرنده و آشوب, تجزیه و تحلیل می شود. سپس دلالتها و نقش و تاثیر هر یک از این نظریه ها در تولید فکر و پرورش نبوغ کارکنان, به ویژه بروز خلاقیت و نوآوری در آنان به تفصیل بیان می گردد. بررسیها و مطالعات نشان می دهند که برای نوآوری در سازمان, تنها داشتن مدیر و کارکنان خلاق و نوآور کافی نیست. علاوه بر آن, ساختار, راهبرد, محیط, فناوری, اندازه و چرخه حیات سازمان و توان کنترل منابع انسانی آن و نیز فرهنگ و نگرش و سبک مدیریت باید مشوق نوآوری باشند و از آن حمایت کنند. دلالتها حاکی از این است که نقش و سهم نظریه های سیستمی و مشارکتی, به ویژه نظریه سازمان یاد گیرنده و سبکهای مشارکتی و تفویضی, در بروز خلاقیت و نوآوری در افراد و کارکنان سازمان بیش از سایر نظریه ها و سبک هاست. همه مباحث مربوط به ماهیت و مفهوم «سازمان یادگیرنده» و سبکهای مشارکتی و تفویضی, کمک می کنند که افراد سازمان به فهم مشترکی از تفکر راهبردی دست یابند و در تجربه و دانش یک دیگر سهیم شوند. هم چنین افراد و کارکنان سازمان را برمی انگیزند که برای بینش و عمل یکپارچه و منطقی گرد هم آیند و با هم فکری و هم اندیشی, زیرساخت های لازم را برای نوآوری و تغییر در سازمان فراهم کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تورانی، حیدر. (1385). بررسی دلالتهای نظریه ها و سبکهای مدیریت در بروز نوآوری. نوآوری های آموزشی، 5(15)، 85-113. SID. https://sid.ir/paper/75419/fa

Vancouver: کپی

تورانی حیدر. بررسی دلالتهای نظریه ها و سبکهای مدیریت در بروز نوآوری. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1385؛5(15):85-113. Available from: https://sid.ir/paper/75419/fa

IEEE: کپی

حیدر تورانی، “بررسی دلالتهای نظریه ها و سبکهای مدیریت در بروز نوآوری،” نوآوری های آموزشی، vol. 5، no. 15، pp. 85–113، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75419/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button