مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی روش های استفاده موثر از فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی است. برای این منظور ادبیات نظری و پژوهشی موجود به دقت بررسی شد و دیدگاه های گوناگون برای رسیدن به الگویی مناسب, طبقه بندی و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پس از آن, کاربردی ترین عناصر نظریه هایی که در این زمینه مطرح شده بودند, در یک الگو ترکیب شدند. این الگوی نوآورانه که مبتنی بر فعالیت های حل مساله است, با برنامه درسی فیزیک, شیمی و زیست شناسی دوره متوسطه و امکانات مدارس هماهنگی دارد و در نظام آموزشی ایران قابل اجراست.روش تحقیق, توصیفی - پیمایشی است. اطلاعات, توسط پرسشنامه ویژه ای که با استفاده از منابع مرتبط و در دسترس تهیه شده بود, جمع آوری شد و روایی آن با سازماندهی مصاحبه های تخصصی با افراد صاحب نظر (6 نفر), مورد بررسی قرار گرفت و متناسب با شرایط کشور, بومی شد. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ (a=0.79) مورد بررسی و تایید قرار گرفت. نمونه پژوهش برای اعتباربخشی الگوی پیشنهادی, کارشناسان گروه های آموزشی (120 نفر از رشته های فیزیک, شیمی و زیست شناسی) و متخصصان برنامه ریزی درسی (10 نفر) را شامل می شود.پژوهش حاضر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش های آمار توصیفی و نیز استنباطی (آزمون (t استفاده می کند. به طور کلی نتایج این پژوهش نشان می دهد به کارگیری فعالیت های عملی در آموزش علوم تجربی نقش مهمی دارد و الگوی پیشنهادی از نظر کارشناسان گروه های آموزشی و متخصصان برنامه ریزی درسی, اعتبار بالایی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدریان، عابد، شکرباغانی، اشرف السادات، اصفا، آرزو، و عبدی نژاد، طالب. (1387). اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دوره متوسطه. نوآوری های آموزشی، 7(28)، 129-156. SID. https://sid.ir/paper/75524/fa

    Vancouver: کپی

    بدریان عابد، شکرباغانی اشرف السادات، اصفا آرزو، عبدی نژاد طالب. اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دوره متوسطه. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(28):129-156. Available from: https://sid.ir/paper/75524/fa

    IEEE: کپی

    عابد بدریان، اشرف السادات شکرباغانی، آرزو اصفا، و طالب عبدی نژاد، “اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دوره متوسطه،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 28، pp. 129–156، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button