مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های فیزیکی و فرهنگی فضاهای آموزش دوره ابتدایی چهار کشور پیشرفته جهان از دید دانش آموزان ایرانی و والدین آنان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 84

چکیده

 در دهه های اخیر با ایجاد تغییر و تحولات عظیم در نظام های آموزشی, اهمیت فضاهای آموزشی در کشورهای پیشرفته دنیا بیش از پیش مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت قرار گرفته است و برای هر چه جذاب تر کردن این فضاها تدابیر گوناگون اندیشیده اند. پژوهش حاضر برای کسب اطلاع از چگونگی فضاهای آموزشی چهار کشور پیشرفته, انجام شده است.روش تحقیقی کیفی است و اطلاعات تحقیقی از طریق بررسی مدارک و شواهد, منابع و اسناد کتابخانه ای, اطلاعات شبکه های اینترنتی و مصاحبه با والدین و دانش آموزان گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزانی هستند که حداقل سه سال از دوره ابتدایی را در مدارس کشورهایی مانند آمریکا, کانادا, استرالیا و انگلستان تحصیل کرده اند و اکنون در مدارس ایران تحصیل می کنند. مصاحبه با والدین آنها هم بخشی دیگر از اطلاعات را تشکیل می دهد.روش تجزیه و تحلیل کیفی و با کدگذاری, مقوله بندی و سازماندهی داده ها انجام گرفته است. یافته های پژوهش در دو بخش تجهیزات فیزیکی مدرسه و شرایط فرهنگی حاکم بر فضاهای آموزشی ارایه خواهد شد. در بخش ویژگی های فیزیکی, نتایج پژوهش نشان داده است که اکثر مدارس از فضاهای آموزشی مناسب بهره مندند و الگوی کلاس ها متناسب با روش های جدید تدریس طراحی شده است. یافته های مربوط به جو و فضای فرهنگی نشان داده است که شش عامل حس همدلی و همدردی, تعهد و مسوولیت شناسی, احترام, جو اعتماد, علاقه و انگیزه, و جو شادی و نشاط بر مدرسه حاکم است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زمانی، بی بی عشرت، و نصراصفهانی، احمدرضا. (1386). ویژگی های فیزیکی و فرهنگی فضاهای آموزش دوره ابتدایی چهار کشور پیشرفته جهان از دید دانش آموزان ایرانی و والدین آنان. نوآوری های آموزشی، 6(23)، 55-84. SID. https://sid.ir/paper/75551/fa

Vancouver: کپی

زمانی بی بی عشرت، نصراصفهانی احمدرضا. ویژگی های فیزیکی و فرهنگی فضاهای آموزش دوره ابتدایی چهار کشور پیشرفته جهان از دید دانش آموزان ایرانی و والدین آنان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1386؛6(23):55-84. Available from: https://sid.ir/paper/75551/fa

IEEE: کپی

بی بی عشرت زمانی، و احمدرضا نصراصفهانی، “ویژگی های فیزیکی و فرهنگی فضاهای آموزش دوره ابتدایی چهار کشور پیشرفته جهان از دید دانش آموزان ایرانی و والدین آنان،” نوآوری های آموزشی، vol. 6، no. 23، pp. 55–84، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75551/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button