مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تأثیر معماری داخلی انعطاف پذیر بر تعیین فضای شخصی دانش آموزان در مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 161

چکیده

 فضاهای آموزشی انسان های آینده را تربیت می کنند و به نوع نگرش و شیوة رفتاری جوامع شکل م یدهند. پس محیط مدرسه باید موجب بهبود رفتار اجتماعی دانش آموزان شود. عاملی مانند فضای شخصی در مدرسه می تواند بر رفتار دانش آموز تأثیر بگذارد. الگوهای رفتاری متنوع, ورود فناوری های نوین و نیاز به فضاهای چندمنظوره, فضاهای آموزشی را به سمت انعطاف پذیری سوق می دهد. هدف از این پژوهش یافتن ارتباط بین رفتارهای اجتماعی و معماری انعطاف پذیر بوده است. ابتدا با روش تحلیل محتوای متن تأثیر تغییر چیدمان نیمک تها بر اندازة فضای شخصی دانش آموز بررسی شد. سپس با روش میدانی, مشاهدة مستقیم و مداخله در محیط به صورت پیش آزمون و پس آزمون, چگونگی تأثیرپذیری پاس خهای رفتاری دانش آموزان از معماری انعطا فپذیر به کمک متغیر محیطی کالبدی, تغییر چیدمان موردبررسی قرار گرفت. یافت ههای پژوهش نشان دادند, تغییر فضای کلاس از طریق تغییر چیدمان و ایجاد محی طهای اجتماع پذیر م یتواند بر اندازة فضای شخصی دانش آموز تأثیرگذار باشد. بدین صورت که تغییر چیدمان نیمک تها, اندازة فضای شخصی و در نتیجه میزان ارتباط و تعامل دانش آموزان با یکدیگر را تغییر م یدهد. زاویة قرارگیری دانش آموز, فاصلة آن از معلم و دیگر دانش آموزان, قاب لرؤیت بودن وی توسط معلم بر اندازة فضای شخصی که مانند حباب آ نها را در برگرفته, تأثیرگذار است. بنابراین از طریق تغییر چیدمان, میتوان فضای کلاس و اندازة فضای شخصی دانش آموزان را تغییر داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، اعظم، شاهچراغی، آزاده، و حبیب، فرح. (1398). واکاوی تأثیر معماری داخلی انعطاف پذیر بر تعیین فضای شخصی دانش آموزان در مدرسه. نوآوری های آموزشی، 18(70 )، 147-161. SID. https://sid.ir/paper/75579/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی اعظم، شاهچراغی آزاده، حبیب فرح. واکاوی تأثیر معماری داخلی انعطاف پذیر بر تعیین فضای شخصی دانش آموزان در مدرسه. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1398؛18(70 ):147-161. Available from: https://sid.ir/paper/75579/fa

    IEEE: کپی

    اعظم اسماعیلی، آزاده شاهچراغی، و فرح حبیب، “واکاوی تأثیر معماری داخلی انعطاف پذیر بر تعیین فضای شخصی دانش آموزان در مدرسه،” نوآوری های آموزشی، vol. 18، no. 70 ، pp. 147–161، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button