مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,071
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار عاملی، روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی (دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 130

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی روایی, پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت سازمانی در بین دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان به مرحله اجرا در آمده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دبیران دوره راهنمایی در سال تحصیلی 89- 1388 تشکیل می دادند که تعداد 506 نفر آنان به روش تصادفی ساده و بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه کوهن و همکاران (2000), به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند و مقیاس قابلیت سازمانی چیوا و همکاران (2007) در مورد آنها اجرا گردید. پژوهش در پایایی از ضرایب آلفای کرونباخ, اسپیرمن- براون, گاتمن و در روایی از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. نتایج نشان داد که ضرایب آلفای کرونباخ برای مقیاس قابیلت یادگیری سازمانی برابر 0.92 و برای خرده مقیاس های تجربه اندوزی, ریسک پذیری, تعامل با محیط خارجی, گفت وگو و تصمیم گیری مشارکتی به ترتیب 0.85, 0.60, 0.71, 0.84, 0.50 بوده است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی گویه های مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی نشان داد که این مقیاس دارای پنج عامل با شاخص های برازش مطلوب می باشد. همچنین این مقیاس یک ابزار تشخیصی است که مدیران می توانند میزان قابلیت سازمانی را در مدارس و نواحی آموزشی به کمک آن تعیین کنند و بر حسب جداول هنجار, پس از تشخیص نقاط قوت و ضعف, رهنمودهایی برای بهبود ارائه نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نادی، محمدعلی، و سجادیان، ایلناز. (1390). ساختار عاملی, روایی, پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی (دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان). نوآوری های آموزشی، 10(40)، 105-130. SID. https://sid.ir/paper/75586/fa

Vancouver: کپی

نادی محمدعلی، سجادیان ایلناز. ساختار عاملی, روایی, پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی (دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان). نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(40):105-130. Available from: https://sid.ir/paper/75586/fa

IEEE: کپی

محمدعلی نادی، و ایلناز سجادیان، “ساختار عاملی, روایی, پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی (دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان)،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 40، pp. 105–130، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75586/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button