مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و ارایه الگو در این زمینه

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 74

چکیده

  هدف تحقیق حاضر شناسایی مولفه های به کارگیری فن آوری ارتباطات و اطلاعات و بررسی موانع به کارگیری آن در آموزش و پرورش است. با توجه به مبانی نظری و پیشینه تحقیق, مولفه های به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات که توسط پرسشنامه سنجش مولفه های فناوری اطلاعات با 229 سوال, از نمونه های آماری تحقیق که شامل 434 نفر (109 مدیر و 325 کارمند) بود, جمع آوری گردید.روش شناسی این تحقیق از نوع توصیفی– پیمایشی است. نتایج پژوهش از طریق آمار توصیفی و استنباطی مانند تحلیل عاملی, آزمون همبستگی, درصد و میانگین با استفاده از نرم افزار Spss مورد تحلیل قرار گرفت.در خصوص موانع به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات, پس از آزمون نمرات اختلافی (تفاوت نمرات وضع موجود با وضع مطلوب) از میان متغیرها, 16 متغیر شناسایی شد. همچنین با تاکید بر مبانی نظری ناظر بر پیش نویس مدل, مدلی طراحی گردید که طراحی و پایایی آن بر اساس موارد مذکور, با استفاده از روش باز آزمایی 91% تعیین شد. مطابق سنجش انجام شده, به طور کلی درجه تناسب توسط 86 درصد از افراد بالاتر از 5 (از حداکثر 7 نمره) تعیین شده است. این مدل با توافق بالایی مورد پذیرش قرار گرفته است .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری علی آبادی، رکسانا، و تقی پورظهیر، علی. (1388). بررسی موانع به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و ارایه الگو در این زمینه. نوآوری های آموزشی، 8(31)، 53-74. SID. https://sid.ir/paper/75589/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری علی آبادی رکسانا، تقی پورظهیر علی. بررسی موانع به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و ارایه الگو در این زمینه. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(31):53-74. Available from: https://sid.ir/paper/75589/fa

    IEEE: کپی

    رکسانا نصیری علی آبادی، و علی تقی پورظهیر، “بررسی موانع به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و ارایه الگو در این زمینه،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 31، pp. 53–74، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button