Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مراحل تحول زیباشناسی در دانش آموزان شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 123

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زیبایی شناسی را می توان سازهایی فرض کرد که مانند تحول شناختی با گذراندن مراحلی رشد می کند. در کشور ایران پژوهشی در زمینه مراحل تحول زیبایی شناسی انجام نشده است؛ بنابراین در پژوهش حاضر می کوشیم تا با استفاده از تحقیقی تحولی، مراحل تحول زیبایی شناسی دانش آموزان شهر تهران را شناسایی کنیم و با تهیه ابزاری مناسب، توانایی تشخیص آثار زیباشناسانه از غیر زیباشناسانه را در دانش آموزان رده های سنی گوناگون مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. جامعه آماری پژوهش 156 دانش آموز سال تحصیلی 85-1384 در مدارس روزانه دولتی شهر تهران بود که 78 نفر آنها دختر و 78 نفرشان پسر بودند. دانش آموزان به پنج گروه سنی 7 تا 9 سال، 9 تا 11 سال، 11 تا 13 سال، 13 تا 15 سال و 15 تا 17 سال تقسیم شدند. از میان دختران و پسران هر یک از این گروه های سنی، 15 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان دادکه در تحول زیبایی شناسی دانش آموزان شهر تهران سه مرحله وجود دارد: 1- عینیگرایی (در دوره های سنی 7 تا 9، 9 تا 11 و 11 تا 13 سال)، 2- داستان سرایی - عاطفه گرایی (در دوره سنی 13 تا 15 سال)، 3- ارزیابی - نمادگرایی (در دوره سنی 15 تا 17 سال). اطلاعات پژوهش نشان داد توانایی تشخیص آثار زیباشناسانه از غیر زیباشناسانه با افزایش سن بهبود می یابد و این توانایی در دختران به طور معناداری بیشتر از پسران است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشید، خسرو، مهرمحمدی، محمود، دلاور، علی، و قطریفی، مریم. (1387). بررسی مراحل تحول زیباشناسی در دانش آموزان شهر تهران. نوآوری های آموزشی، 7(27)، 97-123. SID. https://sid.ir/paper/75657/fa

    Vancouver: کپی

    رشید خسرو، مهرمحمدی محمود، دلاور علی، قطریفی مریم. بررسی مراحل تحول زیباشناسی در دانش آموزان شهر تهران. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(27):97-123. Available from: https://sid.ir/paper/75657/fa

    IEEE: کپی

    خسرو رشید، محمود مهرمحمدی، علی دلاور، و مریم قطریفی، “بررسی مراحل تحول زیباشناسی در دانش آموزان شهر تهران،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 27، pp. 97–123، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا