Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4081
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4081

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2670
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5841
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1783
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1783

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3001
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3001

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4105
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4105

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1669
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1669

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    7-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5883
  • دانلود: 

    1683
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برای انجام دادن تکالیف درسی دانش آموز مندرج در کتاب های راهنمای تدریس (معلم) علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان صورت گرفته است. منظور از فاوا، به کارگیری انواع وسایل الکترونیکی مانند: دوربین، ویدیو، وسایل صدابرداری، رایانه و اینترنت است. جامعه آماری، شامل کتاب های راهنمای تدریس علوم (معلم)، پایه های اول تا ششم ابتدایی از انتشارات Ginn می باشد. واحد تحلیل، تکالیف درسی بود. یافته های پژوهش نشان می دهد، حتی از پایه اول ابتدایی، در بیش از یک سوم تکالیف، از دانش آموز خواسته می شود از فاوا استفاده کند. کم ترین میزان استفاده از فاوا به پایه دوم تعلق دارد و بیش ترین درصد استفاده از آن، مربوط به پایه های پنجم و ششم (42%) می باشد. نوع فناوری توصیه شده نیز برای شش پایه دبستان متفاوت است. به طوری که در تکالیف پایه های اول دبستان از وسایل صوتی و تصویری مانند رادیو، دوربین عکاسی و ویدیو، و در پایه های بالاتر، از فناوری های پیچیده تری مانند چند رسانه ای ها و شبکه جهانی استفاده می شود. به عبارت دیگر، در پایه های پایین تر برای جلب توجه دانش آموز و نیز برای افزایش سواد رایانه ای و کمک به آموزش از فاوا استفاده می کنند، اما در پایه های بالاتر، برای تقویت روحیه پژوهشی و پژوهش محوری، تولید دانش و محصولات جدید از این فناوری بهره می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5883

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1683 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

سلطانی فر محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    37-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3023
  • دانلود: 

    822
چکیده: 

نوجوانان که اصلی ترین مخاطبان اینترنت به شمار می آیند، در مورد امکانات و شیوه استفاده صحیح از اینترنت آموزش نمی بینند و از سوی دیگر قدرت چندانی در گزینش، انتخاب، پردازش و تجزیه و تحلیل درست اطلاعات و داده های دریافتی ندارند. این مشکل، در آشنا نبودن متولیان آموزش (والدین و مربیان دانش آموزان) با تکنولوژی های نو ارتباطی و اطلاعاتی ریشه دارد. بنابراین آگاهی متولیان برنامه ریزی درسی نسبت به این ضعف و ناتوانی می تواند آنان را به برنامه ریزی دقیق برای کسب آموزش سواد اینترنتی والدین و مربیان سوق دهد.سواد اینترنتی سه لایه دارد؛ اول، برنامه ریزی شخصی در شیوه استفاده از اینترنت؛ دوم، شناخت ویژگی های پیام و سوم، تحلیل و نقد پیام. در پژوهش حاضر وضعیت سواد اینترنتی در لایه اول، میان سه گروه دانش آموزان، مربیان و والدین آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. نمونه آماری، 359 دانش آموز دختر و پسر سال سوم دبیرستان هستند که کاربر اینترنت بوده اند. این دانش آموزان از پنج منطقه شهر تهران شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز انتخاب شدند و پرسشنامه ای برای سنجش سواد اینترنتی میان آنها، مربیان (112 نفر) و والدینشان (718 نفر) توزیع شد. نتایج این پژوهش توصیفی نشان می دهد:1. در توانایی استفاده از اینترنت میان دانش آموزان، مربیان و والدین آنها تفاوت معنادار وجود دارد.2. میزان استفاده دانش آموزان از اینترنت بیشتر از مربیان و والدین آنهاست.3. در اولویت برنامه های مورد استفاده از اینترنت، میان دانش آموزان، مربیان و والدین آنها تفاوت معنادار وجود دارد.4. در برنامه ریزی شخصی برای استفاده از اینترنت، میان دانش آموزان، مربیان و والدین آنها تفاوت معنادار وجود ندارد.6.58 درصد دانش آموزان در خصوص استفاده از اینترنت با افراد ذی صلاح مشاوره داشته اند.10.44 درصد والدین دانش آموزان کاربر اینترنت، فقط قادرند به اینترنت وصل شوند و این میزان در میان مربیان آنها 32.31 درصد است.تفاوت سطح سواد اینترنتی در میان سه گروه دانش آموزان، مربیان و اولیا نشان می دهد، والدین و معلمان نمی توانند در مورد چگونگی استفاده از اینترنت به دانش آموزان آموزش لازم را ارایه دهند و مرجعی برای نوجوانان به شمار نمی آیند.والدین به خصوص مربیان باید توانمندی و سطح سواد اینترنتی و رسانه ای خود را افزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3023

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 822 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    61-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    4225
  • دانلود: 

    2188
چکیده: 

حرکت جهانی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای تغییر ساختار آموزشی، با دگرگونی جوامع از جوامع سنتی به جوامع دانایی محور و بهره گیری از شرایط نوین ارتباطی پدیده آمده است. مسوولان کشور تغییر شرایط جهانی و نیاز به تغییر در نظام آموزشی کشور را به خوبی درک کرده اند، و این امر به وضوح در اسناد مصوب وزارت آموزش و پرورش به چشم می خورد. مسوولان به خوبی آگاهند که آنچه در جامعه دانایی محور ارزش محسوب می شود، تولید علم و دانش است. می توان مدارس هوشمند را فضایی آموزشی در نظر گرفت که تحقق جامعه دانایی محور را میسر خواهد ساخت.در این مقاله با بهره گیری از روش تحقیق پیمایشی، چالش های توسعه مدارس هوشمند در ایران مورد بررسی قرار گرفته، و راهکارهایی برای رفع این چالش ها ارایه خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2188 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صمدی معصومه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    79-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1790
  • دانلود: 

    386
چکیده: 

مطالعات انجام شده، در زمینه آموزش ریاضی حاکی از این است که آموزش ریاضی به ندرت توانایی حل مساله را در دانش آموزان ایجاد کرده است. این موضوع سبب شده است که متخصصان آموزش ریاضی به آسیب شناسی این پدیده بپردازند. آنان در پی انجام دادن مطالعاتی در این زمینه دریافتند که لازمه موفقیت در حل مسایل ریاضی، علاوه بر اکتساب اصول مفاهیم ریاضی، مجهز شدن به راهبردهای خود تنظیمی است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی فوری (اثربخشی بعد از آموزش) و تداومی (اثربخشی در طول زمان) تاثیر آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر خود تنظیم کردن نمودن یادگیرندگان و عملکرد آن ها در حل مساله ریاضی است. در این پژوهش 181 دانش آموز دختر پایه سوم راهنمایی مدارس دولتی سه منطقه شهر تهران با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به روش تصادفی در گروه های آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. از پرسشنامه راهبردهای خود تنظیمی و آزمون حل مساله ریاضی به منزله پیش آزمون، برای اجرا در دو گروه استفاده شد. گروه آزمایشی در حدود 8 هفته راهبردهای خود تنظیمی را در متن آموزش ریاضی و گروه کنترل به روش سنتی آموزش را دریافت کردند. در پایان آموزش و به فاصله یک ماه پس از آموزش، هر دو گروه مجددا آزمون خود تنظیمی و فرم موازی آزمون حل مساله ریاضی را دریافت کردند. نتایج نشان داد که پس از آموزش تفاوتی معنادار در راهبردهای خود تنظیمی و آزمون حل مساله ریاضی گروه آزمایشی ایجاد شده است. گروه آزمایشی پس از گذشت یک ماه برتری خود را در هر دو حوزه راهبردهای خود تنظیمی و حل مساله ریاضی حفظ کرده بود.نتیجه گیری: راهبردهای خود تنظیمی قابل آموزش و یادگیری هستند و در صورت آموزش صحیح اثرات آن ها در طول زمان پایدار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 386 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    97-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1673
  • دانلود: 

    459
کلیدواژه: 
چکیده: 

زیبایی شناسی را می توان سازهایی فرض کرد که مانند تحول شناختی با گذراندن مراحلی رشد می کند. در کشور ایران پژوهشی در زمینه مراحل تحول زیبایی شناسی انجام نشده است؛ بنابراین در پژوهش حاضر می کوشیم تا با استفاده از تحقیقی تحولی، مراحل تحول زیبایی شناسی دانش آموزان شهر تهران را شناسایی کنیم و با تهیه ابزاری مناسب، توانایی تشخیص آثار زیباشناسانه از غیر زیباشناسانه را در دانش آموزان رده های سنی گوناگون مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم. جامعه آماری پژوهش 156 دانش آموز سال تحصیلی 85-1384 در مدارس روزانه دولتی شهر تهران بود که 78 نفر آنها دختر و 78 نفرشان پسر بودند. دانش آموزان به پنج گروه سنی 7 تا 9 سال، 9 تا 11 سال، 11 تا 13 سال، 13 تا 15 سال و 15 تا 17 سال تقسیم شدند. از میان دختران و پسران هر یک از این گروه های سنی، 15 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان دادکه در تحول زیبایی شناسی دانش آموزان شهر تهران سه مرحله وجود دارد: 1- عینیگرایی (در دوره های سنی 7 تا 9، 9 تا 11 و 11 تا 13 سال)، 2- داستان سرایی - عاطفه گرایی (در دوره سنی 13 تا 15 سال)، 3- ارزیابی - نمادگرایی (در دوره سنی 15 تا 17 سال). اطلاعات پژوهش نشان داد توانایی تشخیص آثار زیباشناسانه از غیر زیباشناسانه با افزایش سن بهبود می یابد و این توانایی در دختران به طور معناداری بیشتر از پسران است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 459 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    125-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2728
  • دانلود: 

    1105
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی دوره آموزش متوسطه انجام شده است. نمادهای هویت ملی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند، شامل پرچم، سرود ملی، تقویم رسمی، جشن های ملی، هنر ایرانی، مکان های تاریخی، دفاع از سرزمین، نخبگان و مشاهیر ملی است. بدین منظور با بهره گیری از روش تحلیل محتوا، کتاب های تاریخ و ادبیات فارسی دوره متوسطه رشته علوم انسانی در سال 1385 مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج پژوهش نشان می دهد، آموزش هویت ملی در کتاب های درسی مورد نظر ناقص و گذرا بوده، و در میان دروس، صفحات و تصاویر این کتاب ها به نمادهای هویت ملی توجه متعادلی نشده است. از آنجا که پس از خانواده، نهاد آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش اصلی دارد و کتاب های درسی، محور کار مدارس می باشد، لازم است برای تکوین هویت ملی دانش آموزان در این کتاب ها، بیشتر به نمادهای هویت ملی توجه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1105 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
نویسندگان: 

چناری مهین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    137-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4102
  • دانلود: 

    1293
چکیده: 

سقراط فیلسوف یونانی به معلم اول شهرت دارد. روش وی که به روش سقراطی معروف است، در بسیاری از حوزه های آموزشی، از دبستان تا دبیرستان، کلاسهای فلسفه در دانشگاه و دانشکده های حقوق به کار گرفته شده است. تنوع استفاده از روش سقراطی بر اهمیت این روش دلالت دارد.نقدهای بسیاری درباره سقراط ارایه شده است. توجه به این نقدها به فهم درست دیدگاه سقراط و ارزیابی آن کمک می کند. به علاوه، چنین انتقاداتی عنصری کلیدی برای تصمیم گیری درباره نحوه به کارگیری روش سقراطی در تعلیم و تربیت کنونی است.در مقاله حاضر ابتدا روش سقراطی مورد بررسی قرار گرفته و دو عنصر کلیدی آن، یعنی استنطاق و به بن بست کشاندن مخاطب توضیح داده می شود. سپس دو جنبه متمایز تحت عنوان تناقض در روش سقراطی، با استناد به گفتگوهای سقراط مورد بحث قرار می گیرند. در این مقاله، نشان داده می شود که گر چه در دوران معاصر، در موارد متعددی سقراط و روش وی مورد توجه قرار گرفته است، اما هر کدام، تنها به یکی از جنبه های مذکور توجه نموده اند و به عبارت دیگر، ثقل توجه خود را بر یک جنبه قرار داده اند. در نهایت، مقاله حاضر به تاسی از این نوع توجه، یعنی با عنایت به یکی از جنبه های این روش، کاربرد آن را در تربیت شهروندی از منظری جدید مد نظر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0