Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,739
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت تجارت الکترونیک در ایران با توجه به نقش آن در بهره وری بنگاههای کشورهای پیشرو

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 120

چکیده

تجارت الکترونیک دیگر یک گزینه نیست, بلکه یک ضرورت برای موفقیت تجاری در هر زمینه ای در آینده است. در تعریفی ساده, تجارت الکترونیکی (E- commerce) عبارت است از «انجام تمامی مراحل تجارت از طریق شبکه های رایانه ای و مخابراتی بدون نیاز به حضور فیزیکی در معامله». تجارت الکترونیک ابزاری در کنار سایر ابزارها و وسایل نیست, بلکه یک نگرش و روش جدید است که نگرش تاکتیکی به آن بسیار خطرناک است. باید با رویکرد راهبردی به آن نگریست و از آن بهره برد. تجارت الکترونیکی کل روشهای سنتی را مورد تهاجم قرار می دهد و باعث ایجاد تغییرات شگرف در سازمان می گردد.طبق نتایج تحقیقات, طی سالهای 1995-1997 بیش از یک سوم رشد اقتصادی ایالات متحده امریکا ناشی از گسترش استفاده از اینترنت و صنایع مرتبط با فن آوری اطلاع رسانی بوده است.در این پژوهش به منظور بررسی مشکلات موجود در کشور برای اجرای تجارت الکترونیکی چهار فرضیه زیر مورد آزمون قرار گرفت و هر چهار فرضیه مورد تایید قرار گرفتند که نتایج زیر از آنها حاصل می شوند.فقدان آگاهی عمومی مردم نسبت به قابلیتها و محدودیتهای تجارت الکترونیکی از موانع گسترش آن است.فقدان اطلاعات مفید در شبکه های اطلاعاتی بازرگانی, از جمله مشکلات اصلی پیش روی تجارت الکترونیکی است.عدم همکاری و مشارکت نهادهای ذیربط در تجارت الکترونیکی, از موانع موثر گسترش آن است.فقدان سخت افزار, نرم افزار و زیر ساختهای مخابراتی برای تجارت الکترونیکی, در عدم گسترش آن تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهدوی عادلی، محمدحسین، و رضای حق دوست، شمسی. (1386). ضرورت تجارت الکترونیک در ایران با توجه به نقش آن در بهره وری بنگاههای کشورهای پیشرو. دانش و توسعه، -(21)، 97-120. SID. https://sid.ir/paper/75722/fa

Vancouver: کپی

مهدوی عادلی محمدحسین، رضای حق دوست شمسی. ضرورت تجارت الکترونیک در ایران با توجه به نقش آن در بهره وری بنگاههای کشورهای پیشرو. دانش و توسعه[Internet]. 1386؛-(21):97-120. Available from: https://sid.ir/paper/75722/fa

IEEE: کپی

محمدحسین مهدوی عادلی، و شمسی رضای حق دوست، “ضرورت تجارت الکترونیک در ایران با توجه به نقش آن در بهره وری بنگاههای کشورهای پیشرو،” دانش و توسعه، vol. -، no. 21، pp. 97–120، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75722/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا