مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,200
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی بازار بانک های مشهد بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 126 | صفحه پایان 161

چکیده

 هدف این مطالعه بخش بندی بازار یا شناسایی گروه هایی از مشتریان بانک ها است که به یک طرح بازاریابی, پاسخ یکسان نشان می دهند. بدین منظور از تعداد 640 پرسشنامه به روش نمونه برداری ناحیه ای در قالب واحد خانوار پس از ت عیین روایی (منطقی) و پایایی (محاسبه آلفای کرونباخ) آن استفاده شد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی, تحلیل خوشه ای و آزمون کای دو پیرسون استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل عاملی نشان داد که 61 معیار انتخاب بانک در قالب 9 عامل قرار می گیرند که در مجموع بیش از 65 درصد از رفتار مشتریان را در زمینه انتخاب بانک توضیح می دهند. با توجه به عوامل شناسایی شده, از تحل یل خوشه ای دو مرحله ای استفاده شد. نتایج نشان داد, مشتریان بر حسب شباهت پاسخ هایشان نسبت به 9 عامل اصلی, به 3 خوشه (بخش) تقسیم شده اند, همچنین نتایج حاصل از آزمون کای دو پیرسون نشان داد که خوشه ها از نظر سطح تحصیلات, وضعیت تاهل, میزان درآمد خانواده, میزان درآمد شخصی و میزان استفاده از اینترنت با یکدیگر تفاوت دارند. نتیجه اینکه بهتر است بانک ها به جای آن که تلاش های بازاریابی خود را ب هطور پراکنده و در جهات مختلف جهت دهند, تلاش هایشان را دقیقا بر مشتریانی که برای تامین انتظارات و خواسته های آنها از بالاترین شانس برخوردارند, معطوف نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرتضوی، سعید، کفاش پور، آذر، حبیبی راد، آرزو، و آسمان دره، یاسر. (1388). بخش بندی بازار بانک های مشهد بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان. دانش و توسعه، 16(29)، 126-161. SID. https://sid.ir/paper/75766/fa

    Vancouver: کپی

    مرتضوی سعید، کفاش پور آذر، حبیبی راد آرزو، آسمان دره یاسر. بخش بندی بازار بانک های مشهد بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان. دانش و توسعه[Internet]. 1388؛16(29):126-161. Available from: https://sid.ir/paper/75766/fa

    IEEE: کپی

    سعید مرتضوی، آذر کفاش پور، آرزو حبیبی راد، و یاسر آسمان دره، “بخش بندی بازار بانک های مشهد بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان،” دانش و توسعه، vol. 16، no. 29، pp. 126–161، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75766/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button