مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه شاخص های ناسازگاری بر اساس آزمون ترسیم آدمک مک آور و میزان اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست و عادی

صفحات

 صفحه شروع 578 | صفحه پایان 586

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به افزایش روز افزون کودکان بی سرپرست و مشاهده ناسازگاری ها و اختلالات رفتاری که در آنها بر اثر جدایی از کانون خانواده به وجود می آید, توجه خاص و همه جانبه جامعه به این کودکان احساس می گردد. هدف این پژوهش مقایسه شاخص های ناسازگاری بر اساس آزمون ترسیم آدمک مک آور و شدت اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست و عادی بود.روش بررسی: در این مطالعه مورد شاهدی تعداد 84 کودک 6 تا 11 ساله شامل؛ 42 نفر کودک بی سرپرست و 42 کودک عادی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. سپس به وسیله نقاشی آدمک مک آور و مقیاس ارزیابی رفتاری راتر (فرم معلم) که به رفتارهای آنان به وسیله معلمان امتیاز داده شد, ارزیابی شدند. داده ها با آزمون های توصیفی و آزمون های تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد, میانگین شاخص های ناسازگاری در نقاشی کودکان بی سرپرست (6.43±3.35) بیشتر از کودکان عادی (4.50±2.48) بود. هم چنین میانگین اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست (15.81±11.16) بیشتر از کودکان عادی بود (p<0.05).نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که میزان شاخص های ناسازگاری و شدت اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست بیشتر از کودکان عادی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبی، سمیه، محمدی، علی، و قاسمی، نوشاد. (1390). مقایسه شاخص های ناسازگاری بر اساس آزمون ترسیم آدمک مک آور و میزان اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست و عادی. ارمغان دانش، 16(6 (پی در پی 66))، 578-586. SID. https://sid.ir/paper/77626/fa

    Vancouver: کپی

    محبی سمیه، محمدی علی، قاسمی نوشاد. مقایسه شاخص های ناسازگاری بر اساس آزمون ترسیم آدمک مک آور و میزان اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست و عادی. ارمغان دانش[Internet]. 1390؛16(6 (پی در پی 66)):578-586. Available from: https://sid.ir/paper/77626/fa

    IEEE: کپی

    سمیه محبی، علی محمدی، و نوشاد قاسمی، “مقایسه شاخص های ناسازگاری بر اساس آزمون ترسیم آدمک مک آور و میزان اختلالات رفتاری در کودکان بی سرپرست و عادی،” ارمغان دانش، vol. 16، no. 6 (پی در پی 66)، pp. 578–586، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button