مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانش آموزان راست برتر و چپ برتر، جنسیت و ماه تولد

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 232

چکیده

 زمینه و هدف: درک روابط بین مغز رفتار بر اساس تفاوت های جنسیتی و فردی, زمینه کارآمدتری برای مداخلات آموزشی و رفتاری فراهم می آورد. هدف این مطالعه مقایسه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانش آموزان راست برتر و چپ برتر با تاکید بر جنسیت و ماه تولد بود. روش بررسی: این پژوهش توصیفی, علی مقایسه ای بر روی 597 دانش آموز دبیرستانی (309 دختر, 288 پسر) که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند, انجام شد. نمونه ها به دو مقیاس سیاهه دست برتری چاپمن و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان گانفسکی پاسخ دادند. داده ها با آزمون های آماری تی مستقل, آماره نیکویی و مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: دانش آموزان چپ برتر به طور معنی داری در راهبرد نشخوار فکری نمرات بالاتری کسب کردند, ولی میانگین نمرات دانش آموزان راست برتر در راهبرد تمرکز مجدد و برنامه ریزی به طور معنی داری از لحاظ فراوانی چپ برتری در پسرها بالاتر بود و نتایج از نقش ماه تولد در دست برتری حکایت نداشت.نتیجه گیری: نتایج حمایت دیگری از نفش جانبی شدن در تنظیم هیجان را ارایه نمود و هم چنین این یافته ها کاربردهای ضمنی برای متخصصانی که مداخلات و برنامه های خود را بر اساس تنظیم هیجانات طراحی می کنند, به همراه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، و امیرپور، برزو. (1391). مقایسه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانش آموزان راست برتر و چپ برتر, جنسیت و ماه تولد. ارمغان دانش، 17(3 (پی در پی 69))، 225-232. SID. https://sid.ir/paper/77797/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، امیرپور برزو. مقایسه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانش آموزان راست برتر و چپ برتر, جنسیت و ماه تولد. ارمغان دانش[Internet]. 1391؛17(3 (پی در پی 69)):225-232. Available from: https://sid.ir/paper/77797/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، و برزو امیرپور، “مقایسه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانش آموزان راست برتر و چپ برتر, جنسیت و ماه تولد،” ارمغان دانش، vol. 17، no. 3 (پی در پی 69)، pp. 225–232، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/77797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button