مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان 5 و 6 ساله مهد کودک های منطقه 1 شیراز - 1386

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 82

چکیده

 مقدمه و هدف: تغذیه مناسب برای رشد و سلامت کودکان ضروری بوده و سوء تغذیه یکی از مهم ترین مشکلات بهداشت عمومی است. آموزش تغذیه می تواند سوء تغذیه را در کودکان کاهش دهد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان 5 و 6 ساله مهدکودک های منطقه 1 شیراز بود.مواد و روش ها: این یک مطالعه کارآزمایی بالینی است که در سال 1386 بر روی 52 کودک 5 و 6 ساله دختر و پسر در دو مهدکودک منطقه 1 شیراز کودکان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند, انجام شد. برای آموزش به یک گروه از نمایش و به گروه دیگری از بازی و نقاشی استفاده شد. مطالب مورد آموزش در هر دو گروه هرم راهنمای غذایی بود. یافته های مربوط به آگاهی از طریق تست آگاهی قبل و بعد از آموزش جمع آوری و ثبت شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری مان ویتنی یوتست و آزمون تی در نمونه های مجزا تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: در هر دو گروه مداخله, آگاهی کودکان در مورد شناسایی هرم مواد غذایی, تعداد گروه های غذایی و شناسایی مواد غذایی هر گروه نسبت به قبل از آموزش افزایش معنی داری یافت(p<0.001) . در هر دو روش آموزش, افزایش آگاهی از لحاظ توانایی اولویت بندی میان وعده های خوب و بد افزایش یافت, ولی این افزایش فقط در روش بازی و نقاشی معنی دار بود (p<0.05). مقایسه دو روش آموزش نشان داد که روش نقاشی و بازی تاثیر بیشتری در افزایش آگاهی داشت (p<0.05).نتیجه گیری: در یک محیط مفرح با روش های مناسب, کودکان قابلیت آموزش تغذیه را دارند. از آنجا که روش بازی و نقاشی امکان ایجاد برهمکنش مناسب را فراهم می کند, برای کودکان مناسب تر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، افسانه، اصغریان دستنایی، عاطفه، و طباطبایی، سیدحمیدرضا. (1388). مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان 5 و 6 ساله مهد کودک های منطقه 1 شیراز - 1386. ارمغان دانش، 14(3 (پی در پی 55))، 71-82. SID. https://sid.ir/paper/78028/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی افسانه، اصغریان دستنایی عاطفه، طباطبایی سیدحمیدرضا. مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان 5 و 6 ساله مهد کودک های منطقه 1 شیراز - 1386. ارمغان دانش[Internet]. 1388؛14(3 (پی در پی 55)):71-82. Available from: https://sid.ir/paper/78028/fa

    IEEE: کپی

    افسانه احمدی، عاطفه اصغریان دستنایی، و سیدحمیدرضا طباطبایی، “مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان 5 و 6 ساله مهد کودک های منطقه 1 شیراز - 1386،” ارمغان دانش، vol. 14، no. 3 (پی در پی 55)، pp. 71–82، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button