Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,596
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد فلسفه بازاریابی اجتماعی در تمایل به اهدای داوطلبانه خون با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 53

چکیده

 سابقه و هدفبازاریابی اجتماعی, آخرین و جدیدترین مفهوم در میان فلسفه های پنج گانه بازاریابی می باشد و اخیرا این رویکرد در عرصه بهداشتی به صورت جدی تری بررسی شده است. وجود یک تلاش جمعی توسط سازمان انتقال خون برای افزایش تعداد افرادی که به طور منظم و مستمر خون اهدا می کنند, نیازمند یک فعالیت بازاریابی اجتماعی منسجم است که در این راستا, شناسایی باورهای موثر در اهدای داوطلبانه خون امری ضروری است. هدف از این تحقیق, شناسایی میزان تاثیرگذاری باورهای سه گانه مدل رفتار برنامه ریزی شده بر تمایل به اهدای داوطلبانه خون, با توجه به رویکرد بازاریابی اجتماعی بود.مواد و روش هامطالعه انجام شده از نوع توصیفی بود. جهت جمع آوری اطلاعات در سال 1389, از پرسشنامه و نمونه گیری غیراحتمالی با حجم نمونه 185 نفر, از کارشناسان و پژوهشگران سازمان انتقال خون مشهد استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 16 و آزمون های رگرسیون و همبستگی استفاده شد.یافته هایافته ها نشان داد که سه متغیر باور رفتاری, هنجاری و ادراکی می توانند حدود 31% از تغییر در تمایل به اهدای خون را توضیح دهند. با استفاده از آزمون رگرسیون چندگانه نیز مشخص گردید که باور ادراکی بیشترین نقش را در توضیح تغییر تمایل داوطلبان به اهدای خون دارد.نتیجه گیریبا توجه به تاثیرگذاری متغیرهای مدل رفتار برنامه ریزی شده در تمایل افراد به اهدای خون, تقویت باورهای سه گانه به ویژه باور ادراکی بین داوطلبان, می تواند راه کار مناسبی جهت جذب بیشتر داوطلبان به اهدای داوطلبانه خون باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کفاش پور، آذر، مرتضوی، سعید، و حسنی مقدم، صادق. (1391). کاربرد فلسفه بازاریابی اجتماعی در تمایل به اهدای داوطلبانه خون با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده. پژوهشی خون، 9(1 (پیاپی 34))، 44-53. SID. https://sid.ir/paper/78304/fa

    Vancouver: کپی

    کفاش پور آذر، مرتضوی سعید، حسنی مقدم صادق. کاربرد فلسفه بازاریابی اجتماعی در تمایل به اهدای داوطلبانه خون با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده. پژوهشی خون[Internet]. 1391؛9(1 (پیاپی 34)):44-53. Available from: https://sid.ir/paper/78304/fa

    IEEE: کپی

    آذر کفاش پور، سعید مرتضوی، و صادق حسنی مقدم، “کاربرد فلسفه بازاریابی اجتماعی در تمایل به اهدای داوطلبانه خون با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده،” پژوهشی خون، vol. 9، no. 1 (پیاپی 34)، pp. 44–53، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/78304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا