مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش مشکل گشایی برخودپنداره نوجوانان پسر دبیرستانهای گناباد در سال 1378

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 125

چکیده

 پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است و به صورت سنجش سه مرحله ای بر روی دو گروه آزمون و شاهد برای بررسی اثربخشی آموزش مهارت مشکل گشایی برخودپنداره نوجوانان پسر دبیرستانهای گناباد در سال 1378 انجام شده است. اطلاعات از طریق سیاهه خودپنداره راجرز و پرسشنامه مشخصات فردی از دو دبیرستان به روش خوشه ای ساده دو مرحله ای و به تعداد 66 نفر به دست آمده است. برنامه آموزش حل مساله بر روی گروه آزمون در سه دسته یکسان, بر اساس ابزارهای یاد شده طراحی و اجرا شده, پس از پایان جلسات برنامه ریزی شده, در مرحله اول بلافاصله و در مرحله دوم پس از گذشت یک ماه با مقیاس مذکور, نمرات خودپنداری در هر دو گروه به طور جداگانه برآورد و تاثیر و پایداری روش, مقایسه شده است. یافته ها حاکی از اختلاف معنی دار بین گروه آزمون و شاهد پس از مداخله بود (P<0.001) و آزمونهای آماری اختلاف معنی داری را بین قبل و بعد از اجرای برنامه در داخل گروه آزمون نشان می دهند (P<0.001). در این تحقیق به علل اولیه ضعف خودپنداره پرداخته نشد, اما اطلاعات دموگرافیک و سوالات باز پرسشنامه مشخصات فردی با نمره خودپنداره مقایسه و ارزیابی شد. نتایج حاصل بیانگر آن است که بکارگیری شیوه مشکل گشایی در درک از خود نوجوانان مورد نظر اثر مثبت داشته و موجب افزایش آن می شود. برای ادامه این روند پیگیری و یادآوری روش بکار رفته ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشکی، مهدی، غفرانی پور، فیض اله، و الهیاری، عباسعلی. (1379). بررسی تاثیر آموزش مشکل گشایی برخودپنداره نوجوانان پسر دبیرستانهای گناباد در سال 1378. پژوهش های آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس)، 3(2)، 121-125. SID. https://sid.ir/paper/80995/fa

    Vancouver: کپی

    مشکی مهدی، غفرانی پور فیض اله، الهیاری عباسعلی. بررسی تاثیر آموزش مشکل گشایی برخودپنداره نوجوانان پسر دبیرستانهای گناباد در سال 1378. پژوهش های آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس)[Internet]. 1379؛3(2):121-125. Available from: https://sid.ir/paper/80995/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مشکی، فیض اله غفرانی پور، و عباسعلی الهیاری، “بررسی تاثیر آموزش مشکل گشایی برخودپنداره نوجوانان پسر دبیرستانهای گناباد در سال 1378،” پژوهش های آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس)، vol. 3، no. 2، pp. 121–125، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/80995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button