مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش تبلیغات رسانه های بین المللی در تغییر الگوی مصرف جامعه و شکل گیری پدیده قاچاق در ایران

نویسندگان

سریرافراز محمد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 علم اقتصاد بیان کننده تخصیص منابع کمیاب در جهت ارضای نیازهای نامحدود بشری است. به بیانی نیازمندی های بشر است که منجر به فکر, ایده و سپس اختراع و درنهایت تولید و توزیع و مصرف می شود. امروزه با گسترش وسایل ارتباطی اعم از ماهواره ها, سایت های اینترنتی و ... مرزهای زمانی و مکانی شکسته شده و تولیدکنندگان به منظور یافتن بازار محصولات خود بدون محدودیت دست به درج تبلیغات در این نمادهای ارتباطی می زنند.تبلیغاتی که از ویژگی های برتر کالایی می شود باعث شکل گیری نوعی نیاز روانی در ذهن مصرف کننده می شود و به تبع آن, خواستار نوع مخصوصی از یک کالا با همان ویژگی های ذکر شده در تبلیغ می شود. اکثر کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند بواسطه همین عامل تبلیغات می باشد. بنابر این عامل تبلیغات درشکل دهی نیاز به کالا و پدیده قاچاق بسیار حایز اهمیت است.هدف اصلی نگارندگان, بررسی ابعاد وجودی عامل تبلیغات محصولات از طریق رسانه های مطرح در عصر اطلاعات و اثرات آن بر مصرف کننده و توزیع کننده و در نتیجه شکل گیری قاچاق و استفاده از همین عامل بمنظور استفاده از محصولات داخلی است و در پی آن اهداف فرعی همچون اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در بیان زیان های اقتصادی ایجاد شده در اثر پدیده قاچاق می باشد.این تحقیق بر مبنای روش کتابخانه ای تهیه شده, که با تحلیل محتوایی منابع گوناگون و بدست آمدن نتایجی از سوی محققان با توجه به مسایل مطرح شده در منابع گوناگون اطلاعاتی, بیان گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سریرافراز، محمد. (1388). نقش تبلیغات رسانه های بین المللی در تغییر الگوی مصرف جامعه و شکل گیری پدیده قاچاق در ایران. بررسی و تحلیل اصول، مبانی، مدل ها و راهکارهای علمی و اجرایی اصلاح الگوی مصرف. SID. https://sid.ir/paper/811637/fa

    Vancouver: کپی

    سریرافراز محمد. نقش تبلیغات رسانه های بین المللی در تغییر الگوی مصرف جامعه و شکل گیری پدیده قاچاق در ایران. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/811637/fa

    IEEE: کپی

    محمد سریرافراز، “نقش تبلیغات رسانه های بین المللی در تغییر الگوی مصرف جامعه و شکل گیری پدیده قاچاق در ایران،” presented at the بررسی و تحلیل اصول، مبانی، مدل ها و راهکارهای علمی و اجرایی اصلاح الگوی مصرف. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/811637/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button