مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی کارایی کمربند ایمنی 2+3 نقطه در افزایش سطح ایمنی راننده به هنگام واژگونی و تصادف از روبرو

نویسندگان

مالکی حسن | مالکی علی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 سیستم های ایمنی در خودروها به مجموعه ای از سیستمهای فعال و غیرفعال اطلاق می شود که هرکدام به نوبه خود در جهت بالا بردن سطح ایمنی سرنشینان و عابران پیاده طراحی شده اند. در این میان کمربند ایمنی به عنوان یکی از سیستم های ایمنی غیرفعال, اساسی ترین نقش را در کاهش آمار مرگ و میر و صدمات وارده به سرنشینان با اجزا داخلی خودرو پدید می آید. نوع و نحوه عملکرد سیستم کمربند از پارامترهای هستند که تاثیر زیادی بر اثربخشی آن دارند. در این مقاله عملکرد کمربند ایمنی 2+3 نقطه را به این دلیل با کمربند ایمنی 3 نقطه مقایسه نموده ایم, چون کمربند ایمنی 3 نقطه از رایج ترین کمربندهایی است که بر روی خودروهای امروزی قرار دارند. این مقایسه به طور جداگانه برای دو نوع تصادف واژگونی و تصادف از روبرو (جلو) صورت گرفته است. برای هر دو تصادف واژگونی و تصادف از جلو, نتایج به دست آمده از شبیه سازی ها نشان داد در حالتی که از کمربند 2+3 نقطه به جای کمربند 3 نقطه استفاده می شود. مقدار ماکزیمم شتاب سر به میزان چشمگیری کاهش یافته است. برای تصادف واژگونی معیار آسیب سر برای کمربند 2+3 نقطه از 281 برای کمربند ایمنی 3 نقطه به 114 بهبود یافت. در مورد تصادف از جلو, حداکثر گشتاور اعمال شده به مفاصل گردن و کمر به ترتیب %4.74 و %1.13 کاهش یافته و همچنین معیار آسیب سر از 995.5 برای کمربند 3 نقطه به 707.1 برای کمربند 2+3 نقطه بهبود یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مالکی، حسن، و مالکی، علی. (1388). بررسی کارایی کمربند ایمنی 2+3 نقطه در افزایش سطح ایمنی راننده به هنگام واژگونی و تصادف از روبرو. کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. SID. https://sid.ir/paper/818754/fa

    Vancouver: کپی

    مالکی حسن، مالکی علی. بررسی کارایی کمربند ایمنی 2+3 نقطه در افزایش سطح ایمنی راننده به هنگام واژگونی و تصادف از روبرو. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/818754/fa

    IEEE: کپی

    حسن مالکی، و علی مالکی، “بررسی کارایی کمربند ایمنی 2+3 نقطه در افزایش سطح ایمنی راننده به هنگام واژگونی و تصادف از روبرو،” presented at the کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/818754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button