مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو رویکرد سخنرانی و یادگیری الکترونیکی بر یادگیری شناختی بر اساس نظریه بلوم

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 102

چکیده

 مقدمه: نیاز روزافزون به فنون نوین آموزش الکترونیکی و مجازی در علوم پزشکی به صورتی که بتوان بدون محدودیت زمانی در هر نقطه از امکانات کامل آموزشی استفاده کرد, هر روز بیشتر از قبل احساس می شود. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر روی یادگیری شناختی در درس روش تحقیق کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1393 است.روش ها: پژوهش حاضر مطالعه ای کارآزمایی بالینی و به صورت parallel با طرح پیش آزمون - پس آزمون است که 60 نفر از کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت کاملا تصادفی به دو گروه سنتی و مبتنی بر وب تقسیم شدند. روش مداخله برای گروه نخست شامل یک دوره آموزش به صورت سخنرانی 3 روزه در مورد روش تحقیق و برای گروه دوم شامل یک دوره آموزشی مبتنی بر وب بود. در شروع و پایان هر دوره میزان دانش فراگیران هر دو گروه با انجام پیش آزمون و پس آزمون اندازه گیری شد و برای تحلیل آماری و آزمون فرضیات پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و آزمون t در استنباط داده ها بهره گرفته شد.یافته ها: آموزش الکترونیکی در ایجاد یادگیری شناختی فراگیران موثر بود و بین یادگیری شناختی فراگیران دو گروه مورد مطالعه تفاوت معناداری وجود داشت (p=0.001). در سطح دانش (p=0.001), فهمیدن (p=0.001) و کاربستن (p=0.001) فراگیرانی که آموزش الکترونیکی دیده اند و فراگیرانی که آموزش سنتی دیده اند تفاوت معناداری وجود داشت. همچنین در سطح تحلیل (p=0.714), ترکیب (p=0.628) و ارزشیابی (p=0.181) فراگیرانی که آموزش الکترونیکی دیده اند و فراگیرانی که آموزش سنتی دیده اند تفاوت معناداری وجود نداشت.نتیجه گیری: استفاده از روش های آموزش مجازی باعث افزایش یادگیری در حیطه شناختی می شود و به کار بردن آموزش الکترونیکی با توجه به پیشرفت علوم, از ضروریات است ولی در کنار آن به منظور افزایش میزان یادگیری در سطوح بالاتر استفاده از روش های سنتی مانند سخنرانی نیز توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، مجید، عباسی، محمود، محمدی، مهری، محمدبیگی، ابوالفضل، جوکار، ابوالفضل، مختاری، محسن، و الماسی حشیانی، امیر. (1396). مقایسه دو رویکرد سخنرانی و یادگیری الکترونیکی بر یادگیری شناختی بر اساس نظریه بلوم. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 24(6 )، 95-102. SID. https://sid.ir/paper/82276/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری مجید، عباسی محمود، محمدی مهری، محمدبیگی ابوالفضل، جوکار ابوالفضل، مختاری محسن، الماسی حشیانی امیر. مقایسه دو رویکرد سخنرانی و یادگیری الکترونیکی بر یادگیری شناختی بر اساس نظریه بلوم. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1396؛24(6 ):95-102. Available from: https://sid.ir/paper/82276/fa

    IEEE: کپی

    مجید طاهری، محمود عباسی، مهری محمدی، ابوالفضل محمدبیگی، ابوالفضل جوکار، محسن مختاری، و امیر الماسی حشیانی، “مقایسه دو رویکرد سخنرانی و یادگیری الکترونیکی بر یادگیری شناختی بر اساس نظریه بلوم،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 24، no. 6 ، pp. 95–102، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button