مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و میزان خودراهبری در یادگیری دانش آموزان شهر تهران

نویسندگان

بزرگ پوری مروارید

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و هزاران پژوهشی که در هر سال در این حوزه انجام می گیرد, توجه به متغیرهایی که می توانند کیفیت آموزش را بالا ببرند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مطالعه حاضر نیز با هدف بررسی ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و میزان خودراهبری در یادگیری دانش آموزان شهر تهران انجام گرفت. در این پژوهش از روش تحلیلی- مقطعی استفاده شد. جامعه پژوهش حاضر شامل تمام دانش آموزان مدارس مقاطع متوسطه منطقه 6 شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بود. همبستگی بین مولفه های سبک تدریس با خودراهبری در یادگیری از طریق روش همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت و برای پیش بینی خود راهبری در یادگیری از طریق مولفه های سبک تدریس از تحلیل رگرسیون خطی به سبک گام به گام استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که بین خودراهبری در یادگیری با سبک تدریس مدل فردی (p=0.010), سبک تدریس تسهیل کننده (p<0.001) و سبک تدریس محول کننده (p<0.001) همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. در این پژوهش مشخص شد که سه سبک یادگیری محول کننده, تسهیل کننده و مدل فردی بیشترین همبستگی را با خودراهبری در یادگیری دارند و بنابراین توصیه می گردد که در آموزش و پرورش از این سبک های تدریس استفاده بیشتری گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزرگ پوری، مروارید. (1394). ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و میزان خودراهبری در یادگیری دانش آموزان شهر تهران. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826857/fa

    Vancouver: کپی

    بزرگ پوری مروارید. ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و میزان خودراهبری در یادگیری دانش آموزان شهر تهران. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826857/fa

    IEEE: کپی

    مروارید بزرگ پوری، “ارتباط بین سبک های تدریس معلمان و میزان خودراهبری در یادگیری دانش آموزان شهر تهران،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button