مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه انگیزه پیشرفت، خودکارآمدی و سبک های هویت با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه شاوور

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 توجه به آن دسته از صفات و حالات روان شناختی دانش آموزان که می توانند تاثیر نیرومندی بر سلامت, بهبود عملکرد و سازگاری این افراد داشته باشند بسیار مهم است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه انگیزه پیشرفت, خودکارآمدی و سبک های هویت با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه شاوور انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود. در این پژوهش 310 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه شاوور در نیمه دوم سال تحصیلی 93-94 به روش در دسترس انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه جمعیت شناختی, مقیاس بهزیستی روان شناختی, مقیاس انگیزه پیشرفت هرمنس, پرسشنامه خودکارآمدی عمومی و پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی انجام گرفت. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بین نمره کل بهزیستی روان شناختی با خودکارآمدی, انگیزه پیشرفت, سبک هویت اطلاعاتی و تعهد هویت رابطه مثبت معنادار وجود دارد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که سبک هویت اطلاعاتی, تعهد هویت, انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی به صورت مثبت و مستقیم بهزیستی روان شناختی را پیش بینی می نمایند. با توجه به نتایج می توان پیشنهاد داد که دست اندکاران حوزه سلامت روان براساس نتایج چنین پژوهش هایی به طراحی برنامه های مداخله ای و آموزشی مناسب به منظور بهبود نوع هویت و تسهیل فرآیند هویت یابی در قشر دانش آموزان اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چنانی، شهرام، و روزمن، قاسم. (1394). بررسی رابطه انگیزه پیشرفت, خودکارآمدی و سبک های هویت با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه شاوور. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826871/fa

    Vancouver: کپی

    چنانی شهرام، روزمن قاسم. بررسی رابطه انگیزه پیشرفت, خودکارآمدی و سبک های هویت با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه شاوور. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826871/fa

    IEEE: کپی

    شهرام چنانی، و قاسم روزمن، “بررسی رابطه انگیزه پیشرفت, خودکارآمدی و سبک های هویت با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه شاوور،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button