مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

207
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری بر سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان نارسایی توجه-فزون کنشی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 زمینه مساله: مادران کودکان بیش فعال به دلیل درگیری زیاد با کودکانشان از سلامت عمومی کمتری برخوردارند و باورهای غیرمنطقی بیشتری دارند.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری بر سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان نارسایی توجه-فزون کنشی انجام پذیرفت.روش: نمونه مورد پژوهش شامل, 30 نفر از مادران کودکان نارسایی توجه- فزون کنشی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهرستان بجنورد در سال تحصیلی 92 بودند. روش پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه مداخله نما و کنترل (هر گروه 10 نفر) بود. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: 1- پرسش نامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلیر با 28 سوال, 2- پرسش نامه باورهای غیرمنطقی جونز با 40 سوال, همچنین بسته آموزشی گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری که در 8 جلسه تنظیم شده بود. که گروه آزمایش در معرض آموزش گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری قرار گرفتند و گروه مداخله نما 2 مهارت (word-windows) را آموزش دیدند و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکردند. برای پردازش داده ها از تحلیل کوواریانس یک متغیره و تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد.نتایج: داده ها نشان داد که گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری بر بهبود سلامت عمومی و کاهش باورهای غیرمنطقی گروه آزمایش نسبت به گروه های کنترل و مداخله نما نتیجه مثبت و معنادار داشته, به جز مورد سلامت عمومی که در دو گروه آزمایش و مداخله نما نتیجه معنادار نشد و در این دو گروه فقط در خرده مقیاس علائم جسمانی تاثیر گروه درمانی معنادار شد و بین گروه های مداخله نما و گواه در هیچ کدام از موارد تفاوت معنادار نبود.نتیجه گیری: با توجه به موثر بودن این نوع روش درمانی, می توان جهت بهبود شرایط مادران کودکان نارسایی توجه-بیش فعال از آن در برنامه های آینده استفاده کرد که متعاقبا موجب بهبود شرایط کودکان نیز می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رعنایی، زهرا، غنایی چمن آباد، علی، و کیمیایی، سیدعلی. (1394). اثربخشی گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری بر سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان نارسایی توجه-فزون کنشی. همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. SID. https://sid.ir/paper/826967/fa

    Vancouver: کپی

    رعنایی زهرا، غنایی چمن آباد علی، کیمیایی سیدعلی. اثربخشی گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری بر سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان نارسایی توجه-فزون کنشی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826967/fa

    IEEE: کپی

    زهرا رعنایی، علی غنایی چمن آباد، و سیدعلی کیمیایی، “اثربخشی گروه درمانی عقلانی- هیجانی- رفتاری بر سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان نارسایی توجه-فزون کنشی،” presented at the همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826967/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button