مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

276
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر یک دوره تمرینات هوازی بر بهره ی حافظه ی دانشجویان دختر (بر اساس زمان آزمون)

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف: بسیاری از مطالعات, تاثیرات مفید تمرینات هوازی را بر کارکردهای شناختی (و حافظه به عنوان مهم ترین کارکرد شناختی) نشان می دهند و تحقیقات زیادی به اثر زمان روز بر کارکردهای شناختی از جمله حافظه پرداخته اند. هدف تحقیق حاضر , بررسی اثر یک دوره تمرینات ایروبیک بر بهره ی حافظه بر اساس زمان آزمون است.روش: در این پژوهش, 36 دانشجوی دختر دانشگاه اصفهان با میانگین سنی 24.11±2.58 به روش دردسترس انتخاب شدند. برای بررسی بهره ی حافظه از آزمون حافظه ی بالینی وکسلر بزرگ-سالان استفاده شد. آزمون حافظه ی وکسلر پیش و پس از تمرینات هوازی ایروبیک در دو زمان هشت صبح و چهار بعد از ظهر گرفته و داده ها با آزمون تحلیل واریانس با اندازه های تکراری تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان دادند که میانگین امتیاز بهره ی حافظه در پیش آزمون عصر بهتر از پیش آزمون صبح بوده و میانگین امتیاز بهره ی حافظه ی افراد بعد از تمرینات ایروبیک در زمان آزمون صبح به طور معناداری نسبت به قبل از تمرینات ایروبیک افزایش داشته است, در حالی که انجام تمرینات ایروبیک بر میانگین نمرات بهره ی حافظه افراد در زمان آزمون عصر تاثیر معناداری نداشت.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که اجرای تمرینات ایروبیک به بهبود بهره ی حافظه در آزمون صبح منجر شده است, بنابراین به نظر می رسد در بررسی عملکرد بهینه ی کارکردهای شناختی توجه به عامل زمان روز مهم باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هژبرنیا، راضیه، نزاکت الحسینی، مریم، اسفرجانی، فهیمه، و موحدی، احمدرضا. (1395). بررسی اثر یک دوره تمرینات هوازی بر بهره ی حافظه ی دانشجویان دختر (بر اساس زمان آزمون). تازه های علوم شناختی، 18(1)، 58-67. SID. https://sid.ir/paper/82732/fa

    Vancouver: کپی

    هژبرنیا راضیه، نزاکت الحسینی مریم، اسفرجانی فهیمه، موحدی احمدرضا. بررسی اثر یک دوره تمرینات هوازی بر بهره ی حافظه ی دانشجویان دختر (بر اساس زمان آزمون). تازه های علوم شناختی[Internet]. 1395؛18(1):58-67. Available from: https://sid.ir/paper/82732/fa

    IEEE: کپی

    راضیه هژبرنیا، مریم نزاکت الحسینی، فهیمه اسفرجانی، و احمدرضا موحدی، “بررسی اثر یک دوره تمرینات هوازی بر بهره ی حافظه ی دانشجویان دختر (بر اساس زمان آزمون)،” تازه های علوم شناختی، vol. 18، no. 1، pp. 58–67، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82732/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button