مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبک های گرفتن قلم بر میزان خوانایی، دقت و سرعت نوشتاری دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 63

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر سبک های گرفتن قلم بر خوانایی، دقت و سرعت نوشتاری دانش آموزان پایه دوم ابتدایی انجام شد. روش: در یک مطالعه مقطعی، از جامعه مورد مطالعه، 120 دانش آموز پسر پایه دوم ابتدایی شهر تهران، پس از بررسی برتری طرفی و پیشرفت تحصیلی به عنوان نمونه انتخاب شدند. این دانش آموزان بر اساس سبک گرفتن قلم، در سه گروه سبک گرفتن قلم با سه انگشت پویا (a)، سبک گرفتن قلم با چهار انگشت (b) و سایر سبک های گرفتن قلم (c) طبقه بندی شدند. سپس با استفاده از چک لیست میزان خوانایی دست خط، آزمون هماهنگی بینایی - حرکتی بیری (VMI)، ویگوریمتر و زمان سنج، به ترتیب، میزان خوانایی خط، دقت نوشتاری، قدرت گرفتن دست و سرعت نوشتاری دانش آموزان ارزیابی گردید. داده ها از طریق روش های آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که سبک های مختلف گرفتن قلم، بر میزان خوانایی خط و سرعت نوشتاری سه گروه تاثیر نداشته، اما بر میزان دقت نوشتاری و قدرت گرفتن دست دانش آموزان موثر بوده است. نتیجه گیری: عملکرد دانش آموزان دارای سبک گرفتن قلم با سه انگشت پویا، در دقت نوشتاری و قدرت گرفتن دست نسبت به دو گروه دیگر بهتر بود، اما عملکرد دانش آموزان هر سه گروه، در میزان خوانایی خط و سرعت نوشتن یکسان بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صمدی کلی، رضا، و پوشنه، کامبیز. (1382). تاثیر سبک های گرفتن قلم بر میزان خوانایی, دقت و سرعت نوشتاری دانش آموزان ابتدایی . تازه های علوم شناختی، 5(4 (مسلسل 20))، 57-63. SID. https://sid.ir/paper/82780/fa

Vancouver: کپی

صمدی کلی رضا، پوشنه کامبیز. تاثیر سبک های گرفتن قلم بر میزان خوانایی, دقت و سرعت نوشتاری دانش آموزان ابتدایی . تازه های علوم شناختی[Internet]. 1382؛5(4 (مسلسل 20)):57-63. Available from: https://sid.ir/paper/82780/fa

IEEE: کپی

رضا صمدی کلی، و کامبیز پوشنه، “تاثیر سبک های گرفتن قلم بر میزان خوانایی, دقت و سرعت نوشتاری دانش آموزان ابتدایی ،” تازه های علوم شناختی، vol. 5، no. 4 (مسلسل 20)، pp. 57–63، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82780/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button