مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و اعتباریابی برنامه ی رایانه ای درمان اصلاح سوگیری توجه برای اختلال اضطراب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: نظریات شناختی اضطراب اجتماعی, عامل سبب شناختی و تدوامبخش اضطراب اجتماعی را, که یکی از شایعترین اختلالات روانی است, سوگیری توجه می دانند. اصلاح سوگیری شناختی, الگویی آزمایشی و رویکردی نوآورانه در اصلاح سوگیری توجه بوده و پروتکل های آن یکی از تکنیک های اصلاح سوگیری شناختی به شمار می رود که توانمندیشان را به عنوان مداخلات درمانی در آسیب شناسی هیجانی آغاز کرده اند. هدف پژوهش حاضر معرفی و مراحل ساخت برنامه رایانه ای اصلاح سوگیری توجه و بررسی روایی و اعتبار آن است.روش: پایایی چهره های مورد استفاده در برنامه رایانه ای اصلاح سوگیری توجه, به وسیله ی 120 دانشجو و روایی و اعتبار آن در دو گروه 16 نفره دارای اختلال اضطراب اجتماعی بررسی شد.یافته ها: نتایج, روایی و اعتبار زیاد برنامه ی رایانه ای اصلاح سوگیری توجه و چهره های مورد استفاده در آن را نشان داد. نتایج اجرای این برنامه برای نوجوانان دارای اختلال اضطرب اجتماعی, بیانگر روایی افتراقی این تکنیک درمانی و توانمندی آن در کاهش اضطراب اجتماعی و سوگیری توجه است.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر به روشنی نشان می دهد که استفاده از فرایندهای رایانه ای آموزش توجه می تواند نویدبخش مداخله ای جایگزین یا مکمل در کاهش اضطراب اجتماعی و سوگیری توجه باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، حسن، زارع، حسین، و علی پور، احمد. (1396). ساخت و اعتباریابی برنامه ی رایانه ای درمان اصلاح سوگیری توجه برای اختلال اضطراب اجتماعی. تازه های علوم شناختی، 19(2 )، 19-29. SID. https://sid.ir/paper/82927/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی حسن، زارع حسین، علی پور احمد. ساخت و اعتباریابی برنامه ی رایانه ای درمان اصلاح سوگیری توجه برای اختلال اضطراب اجتماعی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(2 ):19-29. Available from: https://sid.ir/paper/82927/fa

    IEEE: کپی

    حسن شفیعی، حسین زارع، و احمد علی پور، “ساخت و اعتباریابی برنامه ی رایانه ای درمان اصلاح سوگیری توجه برای اختلال اضطراب اجتماعی،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 2 ، pp. 19–29، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82927/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button