مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز با استفاده از آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز در دروس تاریخ, اجتماعی, دیکته و انشا با استفاده از آزمون توانایی های شناختی میکر بود.روش: 60 نفر از دانش آموزان دختر و پسر کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی به صورت تصادفی انتخاب شدند. آزمون توانایی های شناختی میکر روی کلیه نمونه ها انجام شد و به علاوه عمکلرد دانش آموزان در دروس مربوطه در یک مقیایس لیکرتی از یک تا پنج به وسیله معلم ارزیابی شد. برای تحلیل داده ها از روش آماری رگرسیون چند متغیری استفاده شد. متغیرهای پیش بین در پژوهش حاضر, زیر مقیاس های 26 گانه آزمون میکر و متغیر ملاک ارزیابی معلم بود.یافته ها: تحلیل رگرسیون نشان داد که بهترین متغیرهای پیش بین ارزیابی معلم از دانش آموز در درس های تاریخ و اجتماعی به ترتیب زیر مقیاس های CMU (شناخت واحدهای معنایی) (p<0.001), CSS (شناخت نظام های نمادی) (p<0.01) و NSS (تولید همگرای نظام های نمادی) (p<0.05) و بهترین متغیرهای پیش بین ارزیابی معلم از دانش آموز در دیکته و انشا به ترتیب زیر مقیاس های NST (تولید همگرای تبدیلات نمادی) (p<0.001), (P<0.01) NSS, (P<0.05) CMU, (P<0.05) CSS و DFU (تولید واگرای واحدهای تصویری) (P<0.05) بود.نتیجه گیری: با استفاده از زیر مقیاس های آزمون میکر می توان توانمندی های دانش آموزان را شناسایی نمود و چنانچه در این زمینه ها نواقصی وجود داشته باشد با مداخله به موقع و آموزش نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، جهانشاه، عریضی سامانی، سیدحمیدرضا، و مولوی، حسین. (1386). پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز با استفاده از آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی. تازه های علوم شناختی، 9(1 (مسلسل 33))، 48-54. SID. https://sid.ir/paper/82998/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده جهانشاه، عریضی سامانی سیدحمیدرضا، مولوی حسین. پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز با استفاده از آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1386؛9(1 (مسلسل 33)):48-54. Available from: https://sid.ir/paper/82998/fa

    IEEE: کپی

    جهانشاه محمدزاده، سیدحمیدرضا عریضی سامانی، و حسین مولوی، “پیش بینی ارزیابی معلم از عملکرد دانش آموز با استفاده از آزمون توانایی های شناختی میکر در دانش آموزان کلاس های چهارم و پنجم ابتدایی،” تازه های علوم شناختی، vol. 9، no. 1 (مسلسل 33)، pp. 48–54، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button