مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 210

چکیده

 این مقاله تلاشی است در جهت بررسی مسئله "عدم موفقیت" در یادگیری نحو زبان دوم. بر اساس فرضیه "نقصان مشخصه های مقوله های کارکردی" (هاکینز و چان 1997) گزینه های پارامتری که در سیستم مشخصه های کارکردی زبان اول بکار گرفته نشده اند موجب مشکل دائمی در یادگیری حتی بعد از مواجهه طولانی با زبان دوم و در سطوح پیشرفته توانش می گردد. بررسی چگونگی یادگیری جملات سوالی توسط گویشوران فارسی بزرگسال و داده های بدست آمده نشان می دهد. هر گاه یک ساختار زبان دوم (ساختار عامل یادگیری) با نمودهای ذهنی زبان اول و دوم همسانی داشته باشد منجر به "عدم موفقیت" در یادگیری خواهد شد. اما چنانچه ساختارهای عامل با نمودهای زبان اول مغایرت داشته باشند امکان یادگیری گزینه جدید افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوحنایی، منیژه. (1385). یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم. پژوهش زبان های خارجی، -(32 (ویژه نامه انگلیسی))، 187-210. SID. https://sid.ir/paper/83186/fa

    Vancouver: کپی

    یوحنایی منیژه. یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1385؛-(32 (ویژه نامه انگلیسی)):187-210. Available from: https://sid.ir/paper/83186/fa

    IEEE: کپی

    منیژه یوحنایی، “یادگیری مشخصه های مقوله های کارکردی و دامنه فرافکن آنها در زبان دوم،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 32 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 187–210، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا