Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,319
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رابطه شناخت و فرهنگ و سیر تحول آنها در متدهای آموزش زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 84

چکیده

 در گستره آموزش زبان, استفاده از «شناخت» و «فرهنگ», به عنوان دو عنصر جداناشدنی از زبان, غیرقابل انکار است. به بیان دیگر هر شخص برای برقراری ارتباطی موثر با زبان بیگانه, نیازمند بهره مندی کافی از بار شناختی و فرهنگی از آن زبان است. در محدوده این مقاله, سعی داریم به بررسی مقوله «شناخت» و «فرهنگ», ارتباط میان این دو مفهوم و چگونگی تحول آنها در طول تاریخ آموزش زبان, به ویژه زبان فرانسه, بپردازیم. هدف ما در این مقاله این است تا با بررسی تحلیلی متون به کار رفته در روش های آموزش زبان فرانسه, از رویکرد سنتی تا رویکرد کنشی, به سیر تحول این دو مفهوم برسیم. با بررسی این متون به این نکته هم پی می بریم که همزمان با تحول مفهوم شناخت از مفهومی ساختارگرایانه به مفهومی کنشی, مفهوم فرهنگ نیز از فرهنگ خاص و نخبه به فرهنگ عام و روزمره تحول یافته و راه را برای گذر از دیدگاه بینافرهنگی به دیدگاه هم فرهنگی باز کرده است. در واقع, هم کنشی فرهنگ و شناخت در روش های آموزشی زبان, همواره با تحول دیدگاه های اجتماعی, فلسفی و همچنین تحول فناوری پیوند دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعیری، حمیدرضا، و بخشایی، نیلوفر. (1389). مطالعه رابطه شناخت و فرهنگ و سیر تحول آنها در متدهای آموزش زبان فرانسه. پژوهش زبان های خارجی، -(57)، 73-84. SID. https://sid.ir/paper/83321/fa

    Vancouver: کپی

    شعیری حمیدرضا، بخشایی نیلوفر. مطالعه رابطه شناخت و فرهنگ و سیر تحول آنها در متدهای آموزش زبان فرانسه. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1389؛-(57):73-84. Available from: https://sid.ir/paper/83321/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا شعیری، و نیلوفر بخشایی، “مطالعه رابطه شناخت و فرهنگ و سیر تحول آنها در متدهای آموزش زبان فرانسه،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 57، pp. 73–84، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا