مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پایایی و روایی خودارزیابی و تاثیر توانش زبانی، جنسیت و پیش آگاهی از ابراز سنجش عینی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 151

چکیده

 این تحقیق با توجه به اهمیت راهبر فراشناختی در ایجاد زبان آموزان خود اتکا که از مسائل مطروحه در بحث های جدید آموزش زبان انگلیسی است, در جهت بررسی روایی و پایایی خودارزیابی و تأثیر توانش زبان, جنسیت و پیش آگاهی از سنجش عینی صورت گرفت. در این تحقیق از دو گروه متفاوت آزمودنی استفاده گردید. کلیه آزمودنی ها, توان خود را در زمینه های مهارت شنیداری, ساختار زبان و مهارت خواندن بر حسب در صد خود ارزیابی کردند و سپس نتایج خود ارزیابی ها و نتایج حاصله از آزمون تافل تجزیه و تحلیل آماری شد. نتایج حاصله نشان داد که خود ارزیابی از نظر پایایی و روایی قابل قبول است و باید از اهمیت بالای در آموزش و ارزشیابی برخوردار باشد. ضمناً نتایج نشان داد که توانش زبانی و جنسیت از نظر آماری تأثیری قابل تأمل در روایی و پایایی خود ارزیابی ندارند. ولی پیش آگاهی از آزمونی که به منظور تطابق خود ارزیابی ها با نمرات عینی استفاده می شود, تأثیر قابل توجهی در روایی خودارزیابی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزآبادی فراهانی، داوود. (1384). پایایی و روایی خودارزیابی و تاثیر توانش زبانی, جنسیت و پیش آگاهی از ابراز سنجش عینی. پژوهش زبان های خارجی، -(24)، 139-151. SID. https://sid.ir/paper/83348/fa

    Vancouver: کپی

    برزآبادی فراهانی داوود. پایایی و روایی خودارزیابی و تاثیر توانش زبانی, جنسیت و پیش آگاهی از ابراز سنجش عینی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1384؛-(24):139-151. Available from: https://sid.ir/paper/83348/fa

    IEEE: کپی

    داوود برزآبادی فراهانی، “پایایی و روایی خودارزیابی و تاثیر توانش زبانی, جنسیت و پیش آگاهی از ابراز سنجش عینی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 24، pp. 139–151، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83348/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button