مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,792
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی، مطالعه موردی: حرف اضافه در

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 179

چکیده

 در این مقاله ادعا می شود که روش متعارف در سنت دستوری یعنی ارایه یک فهرست طولانی از معانی برای حروف اضافه مکانی - که تلویحا به معنای آن است که این معانی با هم ارتباطی ندارند - روشی ناکارآمد است. روش کارآمدتر ارایه شبکه معانی مرتبط و مبتنی بر معنای نوع نخست است. همچنین به طور خاص با بحث در مورد حرف اضافه در در زبان فارسی ادعا می کنیم که معانی حروف اضافه نتیجه تجربیات روزمره فیزیکی ما در جهان و مفهوم سازی ما از این تجربیات است. همچنین نشان داده می شود که رویکرد معناشناسی شناختی که در این مقاله از آن استفاده شده است تبیین بهتری از ساختار معنایی حروف اضافه مکانی به طور کلی و در به طور خاص ارایه می دهد تبیینی که می تواند در امر آموزش حروف اضافه بسیار مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلفام، ارسلان، و یوسفی راد، فاطمه. (1388). رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی, مطالعه موردی: حرف اضافه در. پژوهش زبان های خارجی، -(56 (ویژه نامه انگلیسی))، 167-179. SID. https://sid.ir/paper/83442/fa

    Vancouver: کپی

    گلفام ارسلان، یوسفی راد فاطمه. رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی, مطالعه موردی: حرف اضافه در. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1388؛-(56 (ویژه نامه انگلیسی)):167-179. Available from: https://sid.ir/paper/83442/fa

    IEEE: کپی

    ارسلان گلفام، و فاطمه یوسفی راد، “رویکرد معناشناسی شناختی به حروف اضافه مکانی زبان فارسی از منظر آموزشی, مطالعه موردی: حرف اضافه در،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 56 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 167–179، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا