مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر مشخصات خاکریز راه آهن سریع السیر بر ارتعاشات در محیط اطراف

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 برآورد دقیق میزان ارتعاشات محیطی ایجاد شده ناشی از حرکت قطارهای سریع السیر بر خطوط بالاستی, از دو دیدگاه بهره برداری و تعمیر و نگهداری دارای اهمیتی کلیدی است. بررسی صورت گرفته در خصوص تحقیقات انجام شده در زمینه ارزیابی ارتعاشات محیطی ناشی از بهره برداری از خطوط ریلی نشان دهنده آن است که در این روش ها نقش اجزای روسازی خط مشتمل بر ریل, ادوات اتصال, تراورس و بالاست به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته ولی در شرایطی که خط بر خاکریز واقع شده مطالعات جامعی در این مورد صورت نگرفته است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که وجود اینرسی قابل ملاحظه ناشی از جرم خاکریز و همچنین مشخصات سختی و میرایی آن می تواند نقش قابل ملاحظه ای در تغییر مشخصات ارتعاشی خط ریلی داشته و به عنوان یک عامل بالقوه امواج انتشار یافته به محیط اطراف را کاهش دهد. بنابراین, در تحقیق حاضر با استفاده از روش عددی اجزای محدود به کار رفته در نرم افزار محیط پیوسته ABAQUS تاثیر پارامترهای خاکریز بر انتشار امواج در محیط اطراف مورد مطالعه قرار گرفته است. در این راستا بار ناشی از عبور محورهای قطار به صورت تاریخچه زمانی بار پله ای به برنامه معرفی شده و از طرف دیگر از المان های نامحدود برای منظور کردن شرایط مرزی محیط نامحدود اطراف استفاده شده است. در یک مطالعه پارامتریک, اثر بار محوری و سرعت عبور لکوموتیو از یک سو و از سوی دیگر اثر پارامتر های خاکریز شامل ضخامت (عرض شانه, شیب, ارتفاع), مدول الاستیسیته (سختی) و میرایی بر میزان ارتعاشات خط و محدوده اطراف آن بررسی شده است. نتایج حساسیت سنجی در مورد پارامترهای خاکریز, نشان دهنده تاثیر قابل ملاحظه سرعت و بار محوری قطار و همچنین ارتفاع خاکریز بر سطح ارتعاشات در محیط اطراف می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اسماعیلی، مرتضی، و فشارکی، محمد. (1391). بررسی تاثیر مشخصات خاکریز راه آهن سریع السیر بر ارتعاشات در محیط اطراف. پژوهشنامه حمل و نقل، 9(1 (پیاپی 30))، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/83919/fa

Vancouver: کپی

اسماعیلی مرتضی، فشارکی محمد. بررسی تاثیر مشخصات خاکریز راه آهن سریع السیر بر ارتعاشات در محیط اطراف. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1391؛9(1 (پیاپی 30)):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/83919/fa

IEEE: کپی

مرتضی اسماعیلی، و محمد فشارکی، “بررسی تاثیر مشخصات خاکریز راه آهن سریع السیر بر ارتعاشات در محیط اطراف،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 9، no. 1 (پیاپی 30)، pp. 1–14، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83919/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button