مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رابطه بین انواع سبک های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه ای شهرستان تهران

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش بررسی رابطه سبک های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه ای شهرستان تهران است جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان سال دوم هنرستانهای فنی و حرفه ای شهرستان تهران تشکیل می دادند. و نمونه آماری آن 250 نفر است, که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش دو پرسشنامه سبک های تفکر (استرنبرگ) و پرسشنامه معلم ساخته مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (رگرسیون گام به گام) تحلیل شد و نتایج نشان داد که: بین سه متغیر پیش بین سبک های تفکر اجرایی, قضایی و قانونگذرانه با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه معنی داری وجود دارد و این سه متغیر قدرت پیش بینی متغیر ملاک را دارند. ضریب همبستگی بین سبک تفکر اجرایی با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح 0.05 منفی و معنی دار بود. بین سبک تفکر قضایی و قانون گذارانه با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه مثبت و معنی داری در سطح 0.01 وجود دارد. رابطه سبک های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر حسب جنسیت معنادار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، علی اکبر. (1388). مقایسه رابطه بین انواع سبک های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه ای شهرستان تهران. اندیشه های نوین تربیتی، 5(3)، 125-144. SID. https://sid.ir/paper/86806/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده علی اکبر. مقایسه رابطه بین انواع سبک های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه ای شهرستان تهران. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1388؛5(3):125-144. Available from: https://sid.ir/paper/86806/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر عبداله زاده، “مقایسه رابطه بین انواع سبک های تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه ای شهرستان تهران،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 5، no. 3، pp. 125–144، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button