مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه 4 تهران

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 49

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی تاثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان دختر سال اول متوسطه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش, شامل کلیه دانش آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه 4 تهران در سال تحصیلی 88-87 است. حجم نمونه مورد مطالعه نیز 69 نفر است که 35 نفر آن از مدرسه هوشمند شهید دکتر صادقی (گروه آزمایش) و 34 نفر دیگر از مدرسه هدف (گروه کنترل) است و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. این پژوهش به شیوه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق, آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و پرسشنامه نگرش سنج فناوری اطلاعات و ارتباطات است و آمار استنباطی (تجزیه و تحلیل واریانس چندمتغیره یا مانوا) با نرم افزار SPSS 18 استفاده شد. نتایج نشان می دهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی دانش آموزان دختر سال اول متوسطه در کل و در خرده مقیاس های تحلیل, ارزشیابی و استنباط تاثیرگذار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آق ارکاکلی، رقیه، صفری، نوش آفرین، و حافظی کن کت، حسین. (1390). بررسی تاثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه 4 تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(31)، 36-49. SID. https://sid.ir/paper/127448/fa

Vancouver: کپی

آق ارکاکلی رقیه، صفری نوش آفرین، حافظی کن کت حسین. بررسی تاثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه 4 تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(31):36-49. Available from: https://sid.ir/paper/127448/fa

IEEE: کپی

رقیه آق ارکاکلی، نوش آفرین صفری، و حسین حافظی کن کت، “بررسی تاثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه 4 تهران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 31، pp. 36–49، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127448/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button