مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان استفاده استادان از محتوای درسی مناسب برای دانشجویان استعداد درخشان و عادی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی مناسب بودن کیفیت محتوای تدریس شده به دانشجویان استعداد درخشان بود. روش پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری آن, دانشجویان استعداد درخشان و عادی دانشگاه اصفهان به حجم 140 نفر بودند که به شیوه تصادفی انتخاب شدند. و برای برآورد حجم نمونه در انتخاب متخصصان, از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. روش گرد آوری داده ها کمی-کیفی بود. در بخش کمی, با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته, مشکلات دانشجویان در بعد محتوا بررسی شد. در بخش کیفی, با استادان متخصص در زمینه آموزش استعداد درخشان مصاحبه نیمه سازمان یافته به عمل آمد. یافته های پژوهش نشان داد دانشجویان استعداد درخشان و عادی از محتوای تدریس شده در سطح دانشگاه رضایت کامل ندارند. استادان برای مناسب کردن محتوای درسی برای دانشجویان استعداد درخشان بر هفت مقوله تکراری نبودن مطالب درسی, حذف یا جایگزینی دروس عمومی, ارائه دروس به صورت عملی, سازمان دهی میان رشته ای, ارائه محتوا به صورت غنی, متناسب کردن محتوا با علائق دانشجویان و انعطاف پذیری محتوا تاکید داشتند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نیک نشان، شقایق، نصراصفهانی، احمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و انصاری، مریم. (1388). میزان استفاده استادان از محتوای درسی مناسب برای دانشجویان استعداد درخشان و عادی. اندیشه های نوین تربیتی، 5(4)، 67-90. SID. https://sid.ir/paper/86840/fa

Vancouver: کپی

نیک نشان شقایق، نصراصفهانی احمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، انصاری مریم. میزان استفاده استادان از محتوای درسی مناسب برای دانشجویان استعداد درخشان و عادی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1388؛5(4):67-90. Available from: https://sid.ir/paper/86840/fa

IEEE: کپی

شقایق نیک نشان، احمدرضا نصراصفهانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و مریم انصاری، “میزان استفاده استادان از محتوای درسی مناسب برای دانشجویان استعداد درخشان و عادی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 5، no. 4، pp. 67–90، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86840/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button