مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان استفاده از سبک های یادگیری وارک و شیوه حل مسأله در دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 196

چکیده

 شناسایی سبک های یادگیری و شیوه حل مسأله متناسب با استعداد دانشجویان نقش مهمی در یادگیری به فراگیران و نهایتاً اعتلای سطح آموزش آن ها ایفا می کند. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه میزان استفاده از سبک های یادگیری وارک و شیوه حل مسئله در دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان بود. این پژوهش به روش توصیفی_تحلیلی بر روی 200 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1396 صورت گرفت. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسش نامه های سبک حل مسئله کسیدی و لانگ, پرسش نامه سبک یادگیری وارک و اطلاعات فردی بود. داده ها از طریق نرم افزار SPSSv20 تجزیه و تحلیل شد. میانگین سنی دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان به ترتیب 5/4 ± 68/23 و 97/4 ± 52/23 بود. دو گروه از نظر سن (85/0p=) و جنس (87/0p=) اختلاف معنادار نداشتند. میانگین معدل در دو گروه استعداد درخشان و سایرین نیز به ترتیب 9/0 ± 52/18 و 12/0 ± 85/16 بود که اختلاف معناداری با یکدیگر داشتند. یافته ها نشان می دهد میانگین سبک حل مسئله در دو حیطه کلی حل مسئله سازنده و غیر سازنده در دو گروه استعداد درخشان (37/0p=) و سایرین (29/0p=) با یکدیگر اختلاف معناداری نداشتند. همچنین در سبک یادگیری از میان چهار حیطه یادگیری دیداری, شنیداری, خواندن و مهارت تنها در حیطه خواندن بین دو گروه استعداد درخشان و سایرین اختلاف معناداری وجود داشت (04/0p=). با تعیین سبک های یادگیری و حل مسأله در دانشجویان, می توان کمک شایانی به گروه های آموزشی و اساتید مشاور برای پیشبرد اهداف آموزشی, یادگیری دانشجویان و سایر فعالیت های آن ها نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی، رضا، لطیف، مریم، مومنیان، سمیه، کریمی، زینب، شعوری بیدگلی، علیرضا، و عباسی، محمد. (1398). مقایسه میزان استفاده از سبک های یادگیری وارک و شیوه حل مسأله در دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(3 )، 187-196. SID. https://sid.ir/paper/228818/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی رضا، لطیف مریم، مومنیان سمیه، کریمی زینب، شعوری بیدگلی علیرضا، عباسی محمد. مقایسه میزان استفاده از سبک های یادگیری وارک و شیوه حل مسأله در دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(3 ):187-196. Available from: https://sid.ir/paper/228818/fa

    IEEE: کپی

    رضا مسعودی، مریم لطیف، سمیه مومنیان، زینب کریمی، علیرضا شعوری بیدگلی، و محمد عباسی، “مقایسه میزان استفاده از سبک های یادگیری وارک و شیوه حل مسأله در دانشجویان استعداد درخشان و سایر دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 3 ، pp. 187–196، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button