مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانشجویان دانشگاههای تهران نسبت به ملاک های ارزش یابی عملکرد اساتید

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 72

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نظرات دانشجویان در مورد ملاک های رایج ارزش یابی اساتید در دانشگاههای تهران انجام گرفته است. روش مورد استفاده در این پژوهش, توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. برای انجام این پژوهش, نمونه ای با حجم 324 دانشجوی دختر به روش نمونه گیری تصادفی از نوع طبقه ای از دانشگاههای تهران, تربیت معلم, الزهرا و شهید بهشتی و از گروههای فنی و مهندسی, علوم پایه و علوم انسانی و دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب شده است. ابزار سنجش جهت بررسی نظرات دانشجویان, پرسشنامه محقق ساخته دارای 30 سوال بسته پاسخ در چهار محور (تسلط و توان علمی, روش تدریس, انضباط آموزشی و ویژگی های فردی و اجتماعی استاد) با پایایی 0.78 و دو سوال بازپاسخ بوده است. برای تحلیل آماری از آزمون های تحلیل واریانس سه متغیره, مجذور خی دو و آزمون ناپارامتریک فریدمن استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که:- بین نظرات دانشجویان در مورد ملاک های ارزیابی عملکرد اساتید در دانشگاهها, گروهها و دوره ها تفاوت معنی داری وجود ندارد.- بین نظرات دانشجویان گروههای فنی و مهندسی, علوم پایه و علوم انسانی در مورد استفاده از نتایج ارزش یابی اساتید برای تعیین سرنوشت شغلی آنان, تفاوت معنی داری وجود ندارد, به این معنا که اکثریت دانشجویان 58.11 درصد (179 نفر) با این مطلب موافق بودند که نتیجه ارزش یابی ها می تواند مبنایی رای تعیین سرنوشت شغلی اساتید قرار گیرد.- از نظر دانشجویان در دانشگاهها, گروهها و دوره ها میانگین رتبه ها برای ملاک های ارزش یابی اساتید متفاوت بوده است, اما ترتیب اولویت بندی این ملاک ها یکسان بوده است و اولویت یک تا چهار به ترتیب به ملاک های تسلط و توان علمی, روش تدریس, ویژگی های فردی و اجتماعی استاد, اخلاق و انضباط آموزشی تخصیص یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اخوان تفتی، مهناز، و حاجی موسایی، فاطمه. (1386). بررسی نظرات دانشجویان دانشگاههای تهران نسبت به ملاک های ارزش یابی عملکرد اساتید. اندیشه های نوین تربیتی، 3(1-2)، 51-72. SID. https://sid.ir/paper/86869/fa

    Vancouver: کپی

    اخوان تفتی مهناز، حاجی موسایی فاطمه. بررسی نظرات دانشجویان دانشگاههای تهران نسبت به ملاک های ارزش یابی عملکرد اساتید. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1386؛3(1-2):51-72. Available from: https://sid.ir/paper/86869/fa

    IEEE: کپی

    مهناز اخوان تفتی، و فاطمه حاجی موسایی، “بررسی نظرات دانشجویان دانشگاههای تهران نسبت به ملاک های ارزش یابی عملکرد اساتید،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 3، no. 1-2، pp. 51–72، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button