مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین فلسفی رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دانش و نقد دلالت های آن در تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 34

چکیده

 این پژوهش با هدف تبیین فلسفی رویکرد سندتحول بنیادین آموزش و پرورش به دانش و نقد دلالت های آن در تعلیم و تربیت انجام شد. انجام این پژوهش با توجه به اهمیت شناخت رویکرد سند به دانش و ابهاماتی که در سند نسبت به این مسیله وجود دارد, ضروری به نظر می رسید. پرسش اصلی این پژوهش: خروجی رویکرد دانش غالب در سند چیست و چه نقدی بر آن وارد است؟ این پژوهش از نوع بنیادی بود و از روش توصیف, تحلیل محتوا, تحلیل انتقادی و استنتاج استفاده شد. ابتدا با استفاده از منابع موجود, رویکردهای دانش و به خصوص بعد خروجی و دلالت های تربیتی آن ها, توصیف شد. سپس با روش تحلیل محتوای کیفی سند تحول بنیادین, به واکاوی مفاهیم, اصطلاحات و ارتباطات بین آن ها و استنباط و آشکار کردن رویکردهای نهان در سند پرداخته و این رویکردها نقد شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که رویکرد غالب دانش در مبانی نظری سند, رویکرد خطی است و در سند تحول راهبردی و سندبرنامه درسی, ترکیب توامان رویکرد خطی و درهم تنیده است. این موضوع با مبانی نظری سند ناهم خوانی دارد. ضروری است رویکرد غالب با توجه به نقدهای آن, بازبینی شود و ناهماهنگی ها در فرایند نوشتن سند آینده برطرف شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، منصوره، ماهروزاده، طیبه، سجادی، سیدمهدی، و عدلی، فریبا. (1398). تبیین فلسفی رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دانش و نقد دلالت های آن در تعلیم و تربیت. اندیشه های نوین تربیتی، 15(4 )، 7-34. SID. https://sid.ir/paper/86874/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی منصوره، ماهروزاده طیبه، سجادی سیدمهدی، عدلی فریبا. تبیین فلسفی رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دانش و نقد دلالت های آن در تعلیم و تربیت. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(4 ):7-34. Available from: https://sid.ir/paper/86874/fa

    IEEE: کپی

    منصوره عباسی، طیبه ماهروزاده، سیدمهدی سجادی، و فریبا عدلی، “تبیین فلسفی رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دانش و نقد دلالت های آن در تعلیم و تربیت،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 4 ، pp. 7–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button