مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 22

چکیده

 شناخت رفتار خرید خریداران سازمانی برای هر بازاریاب سازمانی و هم چنین محققین حوزه بازاریابی بسیار ضروری است. هدف اصلی این تحقیق, تجزیه و تحلیل رفتار خرید سازمانی است و آن که سازمان ها در خرید محصولات رایانه‏ای چه فرایندی را طی می کنند و چه عوامل و متغیرهایی بر روی فرایند تصمیم گیری خرید آن ها تاثیر می گذارند. روش تحقیق از نوع توصیفی و تحلیل ماتریس همبستگی, روش جمع آوری داده ها ترکیبی از روش های مصاحبه و پرسش نامه و روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز روش معادلات ساختاری می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که خریداران سازمانی (بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کشور) در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار یک فرایند هشت مرحله ای را طی می کنند. آن ها در فرایند تصمیم گیری خرید محصولات رایانه ای تحت تاثیر پنج دسته از عوامل اصلی و مهم تحت عنوان عوامل محیطی, عوامل محرک های بازاریابی عرضه کنندگان, عوامل سازمانی, عوامل گروهی و عوامل فردی قرار می گیرند. ضرایب مسیر استاندارد شده از آزمون تحلیل مسیر نشان داد که بین تمامی عوامل فوق و فرایند تصمیم گیری خرید خریداران سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن قلی پور، طهمورث، صارمی، محمود، و اسماعیل پور، مجید. (1387). طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار. دانش مدیریت، 21(80)، 3-22. SID. https://sid.ir/paper/88089/fa

    Vancouver: کپی

    حسن قلی پور طهمورث، صارمی محمود، اسماعیل پور مجید. طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار. دانش مدیریت[Internet]. 1387؛21(80):3-22. Available from: https://sid.ir/paper/88089/fa

    IEEE: کپی

    طهمورث حسن قلی پور، محمود صارمی، و مجید اسماعیل پور، “طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی در خرید محصولات رایانه ای- سخت افزار،” دانش مدیریت، vol. 21، no. 80، pp. 3–22، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button